A Prius ötödik generációja teljesen új designnal és minden korábbinál hatékonyabb hajtáslánccal debütált.
A Toyota 1997-ben dobta piacra úttörő hibrid modelljét, a Priust, melynek legutóbbi negyedik generációja 2016 óta van velünk, és most megérkezett az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új ötödik nekifutás.
A hangsúlyosan ékalakú új Prius 5 centiméterrel alacsonyabb, 5 centiméterrel hosszabb tengelytávú és 4,6 centiméterrel hosszabb az elődjénél, miközben a szélessége 2,2 centiméterrel nőtt. A legnagyobb kerékméret 19 colos.
A kormány mögötti digitális műszeregység 7 colos, a középső érintőkijelző pedig 12,3 colos képátlóval rendelkezik.
Az új Prius Európában kizárólag plugin hibrid hajtással lesz elérhető. Ennek szerves részét képezi többek közt egy 148 lóerős teljesítményű 2 literes benzinmotor és egy 160 lóerős villanymotor, melyek összteljesítménye 223 lóerő. Viszonyításképp, az 1,8 literes motorral szerelt kifutó plugin hibrid Prius mindössze 122 lóerőt képes leadni.
A 0-100-as gyorsulást ideális esetben akár 6,7 másodperc alatt is le lehet tudni, szemben az előd 11,1 másodperces értékével.
A második generációs TNGA GA-C platformra épülő, korábbiaknál alacsonyabb tömegközéppontú újdonság nagyobb energiasűrűségű akkumulátorának kapacitása 8,8-ról 13,6 kWh-ra nőtt, ami 50 százalékkal nagyobb elektromos hatótávolsággal kecsegtet.
Európán kívül 1,8 és 2 literes normál hibrid hajtással is elérhető lesz a modell, melyek közül az erősebb összkerék-hajtású változat 196 lóerős teljesítményű.
Az akár évi 1250 kilométeres hatótávot biztosító opcionális napelemes tetővel is rendelhető új Toyota Prius az ígéretek szerint tavasszal érkezik meg Európába.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.