Alapáron 4 hengert és lágyhibrid technikát virít a sportos kivitelben biturbó 6 hengeres élvezeteket nyújtó Grecale, melynek műszerfalán olyannyira új szelek fújnak, hogy már a mutatós óra sem analóg.
A Maserati 2016-ban rukkolt elő első SUV modelljével, az 5 méter hosszú Levantéval, mely általunk is alaposan letesztelt típus mára már egy kicsit elavult, és sokak számára egyszerűen túl nagy.
Most viszont itt van, Budapestre is megérkezett az eggyel kisebb méretben támadó, és nem mellesleg sokkal modernebb hangulatú Grecale.
A legfrissebb Maserati a valóságban és centiméterszalag alapján is sokkal nagyobb, mint ahogy azt az első sajtófotók alapján sejteni lehetett. A 4,85 méteres Grecale hosszban sokkal közelebb áll a Porsche Cayenne-hez, mint a Macanhoz, és mind a családon belüli Alfa Romeo Stelviónál, mind a BMW X3-nál jól érzékelhetően nagyobb.
Nemcsak kívül méretes a Grecale, hanem az utastere is tágas, mind elöl, mind hátul jól el lehet férni. A kormány mögötti digitális műszeregység 12,3 colos képátlójú, hasonló méretű a középső fenti érintőpanel, amely alatt egy 8,8 colos kiegészítő érintőkijelző kapott helyet.
Utóbbin állítható többek közt a klíma, illetve a műszerfal közepén trónoló óra, mely most először nem analóg, hanem digitális kivitelű. A kis köralakú panel nemcsak az időt, hanem a gáz-fék pedál állását, illetve a G-erőket is képes megjeleníteni.
A minőség megfelel a prémium kategóriában elvártaknak, az új olasz beszállítótól, a Sonus fabertől származó hi-fi már a 14 hangszórós alapváltozatában is meggyőzően szól, és akkor ott van még a 21 hangszórós high-end verzió is. Az ajtók hagyományos kialakításúak, nem keret nélküliek, mint a Levante esetében – újdonság a süllyesztett kivitelű és elektronikus működtetésű kilincs.
A Modena kivitel hasonló lágyhibrid hajtáslánca 330 lóerős produkciót ad elő, a sportos csúcsmodell, a Trofeo hajtásáról pedig egy a 99,5 millió forintos alapárú MC20 szupersportkocsi két turbóval megfújt Nettuno motorjára épülő 3 literes V6-os egység gondoskodik, szerénynek éppen nem mondható 530 lóerővel és 620 Nm-rel.
A Grecale Trofeo 3,8 másodperc alatt tudja le a 0–100-as sprintet, és a gyorsulásának csak 285 km/h-nál szakad vége.
A Folgore verzióban már nincs belső égésű motor, ez a 400 V-os technikájú villanymotoros és 105 kWh kapacitású akkumulátoros modell a Maserati első 100 százalékban elektromos SUV-ja, mely az ígéretek szerint jövőre érkezik meg a kereskedésekbe.
Plugin hibrid fejlesztésekkel nem foglalkozik a gyártó, ilyen zöld rendszámos modell a jövőben sem lesz elérhető a kínálatban.
Üzemmódokból a következők állnak rendelkezésre: Comfort, GT, Sport és Off-road. A Trofeo esetében ezeken kívül a kifejezetten versenypályás használatra szánt Corsa is elérhető, karbonkerámia fékrendszer nincs a kínálatban.
Minden Grecale összkerékhajtású és nyolcfokozatú automata váltós, az adaptív felfüggesztés Modena szinttől jár alaphelyzetben, a kerekek alapáron 19 colosak, a legnagyobb méret 21 col.
A csomagtartó a lágyhibridek esetében 535 literes, a sportos csúcsmodell puttonyában pedig akár 570 liternyi cókmók is elfér.
A full bőrkárpitért 1,37 millió, a 20 colos kerekekért 817 ezer, a panoráma üvegtetőért 726 ezer, a 14 irányban elektromosan állítható sportülésekért 513 ezer forintot kérnek el. A sárga féknyereg az egyik leginkább kedvező árú, konkrétan 203 ezer forintos extra.
Legolcsóbban 31,3 millió forintból úszható meg a 300 lóerős Grecale, a 30 lóerővel erősebb szintén lágyhibrid kivitel 35,8 millió forinton nyit, a sportos csúcsmodell pedig alaphangon 48,5 millió forintba kerül. A 3-6 hónapos szállítási határidő igen kedvezőnek mondható a mai világban.
Viszonyításképp, a 280 lóerős 2 literes 4 hengeres motorral szerelt Alfa Romeo Stelvio 23,7 millió forinton nyit.
A 265 lovas hasonló erőforrású Porsche Macan alapára 28 millió forint, a 380 lóerős 3 literes 6 hengeres motorral felvértezett Macan S-ért pedig minimum 32 millió forintot kérnek el. A 440 lóerős, 0-ról 100-ra 4,3 másodperc alatt felpattanó Macan GTS alapára 39 millió forint.
A 360 lóerős 6 hengeres motor által hajtott BMW X3 M40i hazai alapára 26,2 millió forint.
A 330 lóerős lágyhibrid Maserati Levante magyarországi indulóára 41,6 millió forint, a másik végletet jelentő 580 lóerős Levante Trofeo legalább 76,7 millió forint kifizetését követően vezethető haza.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.