Az eredeti modell legendája, hogy a Le Mans-i 24 órás verseny után a tervezője lábon vitte haza az autót Észak-Olaszországba.
Az olasz Bizzarrini cég az év elején jelentette be, hogy újjáéleszti az 5300 GT Corsát, amellyel az 1960-as években versenyzett. A 24 autó közül az elsőt már átadták a megrendelőnek.
A modern sorozat tisztelgés a Bizzarrini 5300 GT Corsa (0222 karosszériaszámú) előtt, amely 1965-ben a Le Mans-i 24 órás versenyen vett részt. Az autó 169 km/h átlagsebességgel nyerte meg kategóriáját, ráadásul közvetlenül a verseny után Giotto Bizzarrini visszavezette az autót az észak-olaszországi gyárba. Ez valószínűleg nem lenne lehetséges a jelenlegi versenyautókkal.

A most legyártandó mind a 24 autó a történelmi versenyautó színével megegyező Rosso Corsa Bizzarrini 222-re lesz festve.

A cég szerint az új autók a lehető legközelebb állnak az eredetihez, de néhány helyen engedni kellett a korszerű biztonsági előírásoknak. Annak érdekében, hogy az autó megfeleljen az FIA által a történelmi autókkal szemben támasztott követelményeknek, az üzemanyagtartályt egy modernebb fejlesztésre cserélték a biztonság érdekében és autó bukókeretén is változtattak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
