Az autógyártó vezetője, Oliver Zipse elárulta, milyen két karosszériaváltozat készül majd nálunk.
2025-ben kezdi meg karrierjét a BMW új autóplatformja, a Neue Klasse, amelyre elektromos autók épülnek majd. Azt már tudni lehet egy ideje, hogy a bajor márka jelenlegi, a 3-as sorozatának szegmense debütál majd a debreceni gyárban, de a BMW eddig nem határozta meg pontosabban, milyen karosszériájú modellekről is lehet szó.
A BMW igazgatóságának elnöke, Oliver Zipse szerdán, a cégcsoport idei első félévi eredményeinek ismertetése során elárulta, hogy az első Neue Klasse modellek egy szedán és egy SUV lesznek. A magyar gyárra nézve fontos információ, hogy ezek az újdonságok elsőként Debrecenben készülnek majd és egy évvel később indul a bajor márka székhelyén, Münchenben is a gyártásuk.
A BMW is az elektromosság felé fordul, de óvatos marad
Az évtized végére az eladott BMW-járművek fele már teljesen elektromos lesz, de a német autógyár azt hangsúlyozza, a belső égésű motorokat csak akkor adja fel, ha arra már nem lesz igény a piacon - közölték a cég vezetői éves sajtókonferenciájukon. A rendezvényen bemutatták az autógyár első, teljesen elektromos hajtású sportkocsiját, az i4-et.
A BMW Blog szerint a feltehetően i3-nak és iX3-nak nevezett elektromos duó megjelenése ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a benzin- és dízelüzemű 3-as sorozat és az X3-as SUV karrierje véget érne. A BMW már korábban jelezte, hogy a belső égésű motorok elengedése túl korai lenne, mivel a világ jelentős részén a kiszolgáló infrastruktúra nincs kész arra, hogy csak elektromos járművek legyenek az utakon. Ennek nyomán pedig a hírek szerint lesz újabb generáció hagyományos motorokkal a 3-as sorozatból, amelyet 2027-re terveznek bemutatni.
Ami a BMW Group idei első féléves eredményeit illeti, 13,4 százalékkal kevesebb autót szállítottak le, mint 2021 első felévében, elsősorban a félvezető piac szűk keresztmetszete és az ellátási láncok zavarai miatt – közölte a vállalat vezetése. A bevételek a szerényebb eladások ellenére az első hat hónap alapján mintegy 65,9 milliárd eurót tettek ki, amely 19,1 százalékos növekedés a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva. A gyártó részben az áremeléseknek és magasabb árú modelljeinek köszönhetően tudta megőrizni bevételnövekményét. Az alapvetően magasabb árú elektromos modellek eladásai például megduplázódtak 75 890 darabra az egy évvel korábbi időszakhoz képest – közölte pénzügyi eredményei kapcsán a BMW.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.