Az autóipar ebben az exkluzív műfajban is igyekszik követni a változásokat.
A BMW 7-es sorozatból az első páncélozott verziót még 1978-ban mutatták be, és azóta is majd minden generációból készült ilyen változat. A jelenlegi 7-es sorozat alig pár hónapja jelent meg, és most a gyártó vezetője, Oliver Zipse jelezte, hogy bemutatják a páncélozott modellváltozatot is, ami a németek szerint a világon az első ilyen jellegű villanyautó.
A i7-es esetében a páncélozás lényegében erősített szélvédőket, illetve erősített szerkezetű ajtókat, padlózatot és tetőt jelent, valamint defekt- és roncsolódástűrő gumiabroncsokat. Mindez egyben 800 kilogrammos pluszt is hozzáad az autó össztömegéhez, de végeredményben a kocsiszerkezet ellenáll egy AK-47-es gépkarabély lövedékeinek is.
Az autó civil változata, amelyre a védett személyeket szállító változat is épül, a BMW i7 60-as, amelyben két elektromos motor van, összesen 544 lóerővel. Ez a verzió 4,7 másodperc alatt éri el a százas tempót, és akár 625 kilométert is képes megtenni egy feltöltéssel. Érdemes megemlíteni, hogy ennek az autónak a tömege is 2640 kilogramm, a páncélozott modell jócskán 3 tonna feletti lesz, és ha az össztömege meghaladja a 3,5 tonnát, B kategóriás jogosítvánnyal nem is lehet páncél i7-est vezetni.
A BMW i7 Security verzió pontos tömegét és teljesítményét egyelőre nem közölte a gyártó, ahogyan azt sem, hogy a plusz kilók, mennyivel csökkentik a hatótávját. Egy ilyen modellnél az sem meglepő, hogy nincs hivatalos ára, mert ezeket mindig megrendelésre készítik. Mindenesetre a legnagyobb konkurensnek számító Mercedes-Benz S 680 Guard, amilyennel Olaf Scholz német kancellár is jár, legalább 500 ezer euró, vagyis 206 millió forint.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.