Ez az elektromos autó egyáltalán nem az alacsony fogyasztásról, hanem a lehető legnagyobb tempóról szól.
Az idei Goodwood Festival of Speed legnagyobb szenzációja az volt, hogy egy új villanyautóval megdöntötték a helyi pálya eddigi rekordját.
Az eddigi rekordot 2019-ben egy VW ID.R versenyautóval érte el Romain Dumas, idén azonban sikerült 0,8 másodpercet faragni ezen az időn, ugyanis a brit McMurtry Automotive által készített Spéirling Max Chiltonnal a volánja mögött 39,081 másodperc alatt teljesítette az 1867 méteres távot.
Félelmetes az egészben, hogy az új rekorderautót közúti változatban bárki megvásárolhatja majd. A Batmobil stílusú kocsi utcai változata lényegében csak a lámpák és az ablaktörlő tekintetében tér majd el a goodwoodi példánytól.
A 3,2 méter hosszú, 1,7 méter széles és 1,1 méter magas apróság 2 méteres tengelytávolságú, belsejében pedig egyetlen személynek jut hely.
Az 1000 kilogrammos és 1000 lóerős teljesítményű újdonság 1,5 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 96 km/h-ra és a 0-300-as sprint sem tart tovább 9 másodpercnél.
Az akár 3G-s oldalgyorsulásra is képes Spéirling hátsó részén egy a Gordon Murray Automotive T.50 szupersportkocsiéhoz hasonló ventillátoros megoldásra lehetünk figyelmesek. Az évtizedekkel ezelőtt rövid ideig a Forma-1-ben is használt technika révén jelentősen növelhető a leszorítóerő.
Már álló helyzetben 2 tonnás leszorítóerővel lehet számolni, 250 km/h-nál pedig már 2,25 tonnás értéket kapunk. Az elöl 210, hátul 240 milliméter széles speciális 19 colos gumikkal szerelt járgány lassításáról hatdugattyús karbonkerámia fékrendszer gondoskodik.
A 60 kWh kapacitású akkumulátor versenypályán 60-80 percnyi száguldozást tesz lehetővé, a közúti hatótáv az ígéretek szerint 500 kilométer magasságában alakul. A maximális töltési teljesítmény eléri a 600 kW-ot, ami új rekordot jelent, már csak megfelelő töltőt kell hozzá találni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.