Alacsony tömeg, nagy teljesítmény és összkerékhajtás – körülbelül ezek a Prodrive P25 főbb jellemzői.
A Subaru a 90-es évek végén előrukkolt egy különleges Impreza WRX STi-vel, a 22B STi-vel, mely tulajdonképpen nem más, mint az Imprezák Szent Grálja. A 2 helyett 2,2 literes motorral szerelt, kiszélesített kupéból mindössze 424 példány készült, melyek manapság minimum 75 millió forint magasságában szoktak gazdát cserélni.
A Prodrive most gondolt egy merészet és elkészítette a 22B STi modern változatát:
A keresztségben Prodrive P25 nevet kapott restomod rengeteg karbon-kompozit elemet vonultat fel, melynek köszönhetően a tömege mindössze 1,2 tonna.
A 2,5 literes turbós boxermotor 400 lóerős teljesítménye egy hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül érkezik meg a négy kerékrel, a WRC versenyautókéhoz hasonló rajtelektronika pedig 3,5 másodperces 0-100-as szintidőt tesz lehetővé.
A 15 colos AP féktárcsákkal és 19 colos Prodrive felnikkel szerelt Prodrive P25-ből mindössze 25 példány fog készülni, az árcédulán – tessék megkapaszkodni – átszámítva mintegy 213 millió forintos összeg szerepel.
Az első példányokat az ígéretek szerint az év második felében vehetik át a megrendelők.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.