Picit az árral szemben úszik az Opel sportos hangvételű alacsony építésű modellje, de sokak számára talán éppen emiatt lehet vonzó alternatíva a hibridizált SUV-okkal terhelt világunkban. A benzines GSi mellett egy praktikus dízel kombit is kipróbáltunk az Insigniából.
Az Opel 2017 elején leplezte le az Insignia aktuális második generációját, mely ennek megfelelően még egy bőven a PSA-, pláne a Stellantis korszak előtti hamisítatlan General Motors-féle fejlesztés.
Így 2022 derekán már nem mondható frissnek az alapkoncepció, azonban egyrészt a lendületes formaterv sokak számára még így, hosszú évek múltán is üdítően hat a divatterepjárók uralta beszürkült piacon, másrészt a lemezek alatti technikát a közelmúltban felfrissítették.
Megnéztük, hogy mit tud a legerősebb benzinmotorral szerelt sportos hangvételű Grand Sport, vagyis ötajtós változat, és mellette a takarékos új dízelmotorral felvértezett Sports Tourer kombit is vallatóra fogtuk.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/e43b7cd3-aef0-4cfa-8844-38835acba33d.jpg)
László FerencRáncok felvarrva
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/38aee3c8-568b-4755-9687-916c5275e685.jpg)
A nagyjából a koronavírussal egy időben érkezett faceliftes kivitel elsősorban a szélesebb hűtőrácsáról, az új lökhárítóiról és a karakteresebb fényszóróiról ismerszik meg. Utóbbi alapáron LED-es, felár ellenében pedig a korábbinál több szegmensből, 84 LED-ből álló adaptív verzió is kérhető.
A formanyelv összeségében minimálisan változott, és ez jól is van így, az Insigniára még így, 5 év távlatából is jól esik ránézni. Pláne akkor, ha – mint esetünkben is – a sportos hangvételű GSi-hez van szerencsénk.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/19526847-f1fb-46d6-b1ef-c02115ecb3ee.jpg)
Nincsenek bazári hangulatú betétek, hatalmas légterelők és egyéb olcsó, becsapós designtrükkök, vannak viszont szemrevaló lökhárítók, méretes és gyönyörű könnyűfém-felnik és sportos kipufogóvégek. Az Insignia GSi nem egy izzadtságszagú izomagyú modell, hanem sokkal inkább egy szemrevaló külsejű alacsony építésű autó, mely ügyesen egyensúlyoz a sportosság és az elegancia határmezsgyéjén.
A 4,89 méter hosszú, 1,86 méter széles, 1,45 méter magas és 2,83 méteres tengelytávolságú ötajtós kivitelben elöl-hátul jól lehet férni, bár hátul középen azért belerondít az összképbe a méretes kardánalagút. A 490-1450 literes csomagtér átlagos méretű, viszont a magasra nyíló és hatalmas ötödik ajtó miatt kiválóan pakolható.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/844a841e-1a1e-4058-9c85-589627c3eec0.jpg)
Az AGR minősítésű első ülések nemcsak jól mutatnak, hanem az oldaltartásuk is átlag feletti, ráadásul kényelmesek és még masszírozni is tudnak.
Leginkább a műszerfalon érződik, hogy az Insignia egyre jobban korosodik, a kijelzők minősége és a felhasználói felület egy letűnt kort képvisel, azért viszont jár a piros pont, hogy a klíma és a hifi egyszerűen kezelhető. Az Android Auto és Apple CarPlay támogatás természetesen adott, ezenkívül a vezetéstámogató rendszereket is modernizálták a ráncfelvarrás során.
Hátrafelé nem éppen ideális a kilátás, és többek közt emiatt is bosszantó, hogy a tolatókamera igen gyenge minőségű képpel szolgál.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/8a6973d5-de8d-45db-b125-257e5c3ed3f2.jpg)
László FerencVan benne vitamin?
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/f91b4c95-9a5c-4750-b14c-5bc50424c096.jpg)
Az előző Insigniából készített sportos csúcsmodell, a 2,8 literes V6-os motorral szerelt OPC még 325 lóerőt és 435 Nm-t tudott, a második Insignia esetében viszont már csak az eggyel alacsonyabb ligában focizó GSi jelenti a plafont.
Utóbbi 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotorja korábban 260 lóerőt és 400 Nm-t tudott, az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt viszont most már csak 230 lovas és 350 Nm-es produkciót ad elő. És ez még akkor is komoly visszalépés, ha tudjuk, hogy az előző OPC-nél 160 kilogrammal alacsonyabb tömeget kell mozgatni.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/0b7eee9e-88b8-4b39-9caf-6c0e4eb32609.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/c2cc995c-61d7-4067-a42f-d7c10b4e4d41.jpg)
A 0-100-as szindidő 7,3-ról 7,4 másodpercre nőtt, a végsebesség 250-ről 237 km/h-ra csökkent. Ettől függetlenül az összkerekes GSi nem lett túlságosan lomha, de az érzékszerveinket valahogy olyan tompított formában érik a különböző hatások, hogy igazából nem is feltétlenül akarunk az átlagnál dinamikusabban közlekedni vele.
Ha betekintünk a hatalmas könnyűfém felnik mögé, ott 345 milliméteres Brembo sportfékekre lehetünk figyelmesek, melyek ereje egyrészt kiválóan adagolható, másrészt olyan erősek, hogy padlófékre azonnal külön életet kezdenek élni a belső szerveink. A 10 milliméteres ültetésnek köszönhetően hajszálnyival lejjebb került a tömegközéppont ,és kicsit sportosabban viselkedik az autó.
Előrelépést jelent a kormány mögötti fülekkel manuálisan is pofozható, nyolc helyett immár kilencfokozatú automata váltó, ami szintén szerepet játszik abban, hogy a gyári fogyasztási érték 8,6-ról 6,9 literre csökkent. A gyakorlat viszont mást mutat, mi ugyanúgy 11 liter körüli átlagot értünk el vele, mint korábban a 30 lóerővel erősebb elődjével. Az üzemanyagtartály 62 literes.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/5fbb4899-2cd8-4c09-80ea-f69f38be41e6.jpg)
László FerencÉszszerűbb alternatíva
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/7332a5d5-c14b-4a1c-976c-9b4adb4f137e.jpg)
Ha sokkolóan magas az említett fogyasztás, akkor a gyengébb, 170-200 lóerős 2 literes benzines, de sokkal inkább a dízel Insigniák felé érdemes kacsintgatni. Az 1,5 literes gázolajos egységet azonban jobb elkerülni, és nemcsak a 122 lóerős szerény teljesítménye, hanem a nem túl kellemes 3 hengeres mivolta miatt is.
Kár, hogy a 210 lovas és 480 Nm-es dízel GSi már nem létezik többé, található viszont a kínálatban egy 174 lóerős új 2 literes dízelmotor, mely a korábbi 170 lovas verziót váltja. Lóerőből tehát 4-gyel többet kapunk, Nm-ből viszont 400 helyett csak 380-at, ez azonban vezetés közben nem igazán érezhető. Az viszont tankoláskor nagyon is, hogy ez az Insignia 100 kilométeren simán beéri 6-7 liter üzemanyaggal.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/bd841ea7-a217-41be-b26e-364fb08b7c20.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/d92a4bca-4a90-467c-a900-1234c58ba3d4.jpg)
Az automata váltó ez esetben maradt nyolcfokozatú, illetve mindkét dízelmotor mellé alapáron továbbra is hatgangos kézi egységet szerelnek. Újdonság, hogy egy ideje már összkerék-hajtással is kérhető a 174 lóerős dízel kivitel.
Jelen tesztautónk egy praktikus Sports Tourer, vagyis kombi Insignia, melynek 560-1665 literes puttonya érezhetően nagyobb az alapmodell csomagterénél. Más kérdés, hogy abszolútértékben így sem hatalmas a raktér, hiszen az eggyel alacsonyabb kategóriában rajtvonalhoz álló, de sokkal modernebb technikája új Astra kombi akár 608-1634 liternyi cókmókot is képes magába nyelni.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/93c61bc2-1ba0-4613-8f22-e618647014b1.jpg)
László FerencKonklúzió, árak
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/a71670f5-e811-4e62-a359-b0907864383c.jpg)
Halott a Ford Mondeo. Nem lesz több Volkswagen Passat szedán. A 6-os Mazdának nincs már sok hátra. Egy ilyen karcos világban versenyez a vásárlók kegyeiért a korosodó, de azért folyamatosan frissítgetett Opel Insignia, mely korrekt alternatíva lehet azok számára, akik sohasem rajongtak a divaterepjárókért vagy esetleg már kiábrándultak belőlük.
Nem állítjuk, hogy a hibrid technikát teljesen nélkülöző Insignia a legélesebb kés a fiókban, mindenesetre jó, hogy egyáltalán még létezik és, hogy színesíti egy kicsit az egyre jobban beszürkülő piacot.
A szemrevaló GSi 2022-ben már csak hangulatában sportos, gyorsan haladni egyre kevésbé van kedvünk az egyre jobban lefojtott technikával, melynek ráadásul a fogyasztása sem mondható barátinak. Összességében véve jobban passzol az Insignia karakteréhez a takarékos és nyomatékos dízelmotor, ráadásul kombi kivitelben remek családi autó lehet belőle.
A sportos GSi felszereltség minden további nélkül társítható a kombi karosszériával is, azért viszont kár, hogy a GSi már csak benzinmotorral kapható, 210 lovas dízel egységgel már nem.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/1ffff0c5-74d5-4457-8e5a-a235c6927f76.jpg)
Cikkünk írásakor 13,6 millió forint az Insignia alapára. Ezért az összegért egy 122 lovas dízelmotoros, kézi váltós ötajtós példány vezethető haza – a kombiság felára 400 ezer forint, illetve az importőr akár közel 2 millió forintos árkedvezményt is biztosít a hivatalos listaárból.
Az automata váltós 174 lóerős dízel Insignia kombi 16,2 millió forinton nyit, az összkerék-hajtásért 1 millió forintot kérnek el. Az ötajtós 230 lovas GSi az érte elkért 19,3 millió forint ellenében már alaphelyzetben négykerék-hajtású.
A harmadik generációs Insignia várhatóan 2024-ben debütál: a Citroën C5 X-hez, a DS 9-hez és a Peugeot 508-hoz hasonlóan EMP2 platformos újdonság könnyen kikövetkeztethető módon többféle hibrid hajtást vonultat majd fel.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/6c71818a-7981-4997-8d69-83566ca9d07b.jpg)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
![](https://cdn.hvg.hu/img/partolo_tagsag/HVG_hetilap_2_ho_50_off_kampany_03_640x360.png)