A gyártó friss felvételeket hozott nyilvánosságra az egyértelműen a végsebességre kihegyezett új sportkocsiról.
A Koenigsegg a 2019-es Genfi Autószalonon leplezte le a 480 km/h végsebességű Jesko hipersportkocsit, melynek végsebességre kihegyezett új változata, a Jesko Absolut egy évvel később mutatkozott be.
Aztán lecsapott a koronavírus, beütött a chiphiány és kitört az orosz–ukrán háború, így az újdonság kicsit háttérbe szorult, de most friss felvételeket hoztak nyilvánosságra az elsődleges Jesko Absolut tesztautóról.
A számítógépes szimulációk szerint a Jesko Absolut végsebessége akár az 530 km/h-t is elérheti, és az ígéretek szerint a gumival sem lehet gond. A Koenigsegg korábbi sportkocsija, az Agera RS korábban közel 458 km/h végsebességgel száguldott, majd pedig jött a Bugatti, és az 1 600 lóerőre felhúzott Chiron Super Sport 300+ révén elérte a 490 km/h-s tempót.
A Jesko Absolut 5 literes lökettérfogatú, alig 189 kilogramm tömegű, biturbó V8-as benzinmotorja 1600 lóerős teljesítményt képes leadni, legnagyobb nyomatéka pedig 1500 Nm. Ehhez E85-öt kell tankolni a kocsiba, normál benzinnel "csak" 1280 lóerőt kapunk. Érdekesség, hogy az erőforrás egészen 8500-ig forgatható.
A szupergyors, kilencfokozatú váltóval szerelt Jesko Absolut fejlesztése során 3 000 órát fordítottak az aerodinamikai elemzésre, és több mint 5 000 órát a tervezésre, illetve az egyéb mérnöki munkákra.
Végeredményképp egy alig 0,278-as légellenállási együtthatójú és 1,32 tonna tömegű hipersportkocsi született, melynek ára egyelőre ismeretlen.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.