Ebből a remek terepjáróképességű Kacsából alig néhány száz példány hagyta el a gyártósort.
A Citroën 1948-ban dobta piacra valaha készült egyik legsikeresebb modelljét, a 2CV-t. A felénk egyszerűen csak Kacsaként ismert, széles rétegek számára elérhető árú típus egészen 1990-ig gyártásban volt, és ezen időszakban a különböző variánsaiból mintegy 9 millió példány készült.
Az alábbi fotókon látható kivitelből azonban mindössze 694 darab hagyta el a gyártósorokat 1960 és 1971 között:
A Citroën 2CV 4×4 Sahara érdekességét az egyedi négykerékhajtás adja: az első kerekeket és a hátsó kerekeket egy-egy külön kis benzinmotor hajtja.
A két slusszkulccsal indítható különleges Kacsa eleinte 2x12, a későbbiekben pedig 2x13, illetve 2x14 lóerős teljesítményű motorokkal készült.
A két váltóval és két üzemanyagtartállyal szerelt 2CV 4×4 Sahara végsebessége 1 motorral 65 km/h, 2 motorral pedig 105 km/h.
A remek terepjáróképességű francia autó mellékelt fotókon látható poros "pajtalelet" példánya 1965-ben látta meg a napvilágot, és most vasárnap egy árverésen cserél gazdát.
Az alig több, mint 28 ezer kilométert futott Citroën 2CV 4×4 Sahara értéke mintegy 60-100 ezer euró (22,3-37,2 millió forint).
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.