Autó hvg.hu 2022. március. 18. 07:21

A BMW hatalmas elektromos SUV-ja kevesebbet fogyaszt a Mercedes EQS-nél

A hegyomlásnyi méretű iX a jelek szerint hatékonyabban működik, mint a szuper-áramvonalas EQS.

Nemrégiben volt szerencsénk alaposan letesztelni a Mercedes jelenlegi legnagyobb tudású villanyautóját, a rendkívül kedvező légellenállású EQS-t, mint ahogy korábban már behatóbban foglalkoztunk a BMW legmodernebb elektromos autójával, az iX-szel is.

Az ADAC most utánajárt annak, hogy azonos felhasználási körülmények mellett hogyan alakul az említett luxusszedán és szabadidő-autó fogyasztása, és a tesztek meglepő eredménnyel zárultak.

Mint kiderült, az akár 784 kilométeres hatótávúként hirdetett Mercedes EQS 450+ a gyakorlatban csak 575 kilométert tudott megtenni. Ezzel szemben az akár 630 kilométeres hatótávra képes BMW iX xDrive50-nel a németek 610 kilométert tettek meg egy töltéssel.

BMW iX
László Ferenc

A 44,1 millió forintos alapárú, 333 lóerős teljesítményű és 107,8 kWh nettó kapacitású EQS 450+ az ADAC szerint 21,5 kWh-t fogyasztott 100 kilométeren, szemben a 38 millió forintos indulóárú, 523 lóerős és nettó 105,2 kWh-s iX xDrive50 20,4 kWh-s átlagfogyasztásával.

Mercedes EQS
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.