A hegyomlásnyi méretű iX a jelek szerint hatékonyabban működik, mint a szuper-áramvonalas EQS.
Nemrégiben volt szerencsénk alaposan letesztelni a Mercedes jelenlegi legnagyobb tudású villanyautóját, a rendkívül kedvező légellenállású EQS-t, mint ahogy korábban már behatóbban foglalkoztunk a BMW legmodernebb elektromos autójával, az iX-szel is.
Az ADAC most utánajárt annak, hogy azonos felhasználási körülmények mellett hogyan alakul az említett luxusszedán és szabadidő-autó fogyasztása, és a tesztek meglepő eredménnyel zárultak.
Mint kiderült, az akár 784 kilométeres hatótávúként hirdetett Mercedes EQS 450+ a gyakorlatban csak 575 kilométert tudott megtenni. Ezzel szemben az akár 630 kilométeres hatótávra képes BMW iX xDrive50-nel a németek 610 kilométert tettek meg egy töltéssel.
A 44,1 millió forintos alapárú, 333 lóerős teljesítményű és 107,8 kWh nettó kapacitású EQS 450+ az ADAC szerint 21,5 kWh-t fogyasztott 100 kilométeren, szemben a 38 millió forintos indulóárú, 523 lóerős és nettó 105,2 kWh-s iX xDrive50 20,4 kWh-s átlagfogyasztásával.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.