Az akár 400 km/h-val is száguldani képes hiperautóból alig több mint 100 példány készült.
A McLaren 1993 és 1998 között egész pontosan 106 példányt készített az F1 típusjelzésű szupersportkocsiból, mely 386 km/h végsebességű modell egyik érdekessége, hogy három utas foglalhat benne helyet, a sofőr pedig középen ül.
A McLaren F1 szellemi örököse a Speedtail, mely az F1, a P1 és a Senna után a McLaren Ultimate Series negyedik képviselője. A kocsiból mindössze 106 példány készült és ezek mindegyike elkelt rögtön a hivatalos bejelentés pillanatában, vagy még az előtt.
Nemrégiben azonban feltűnt a színen egy új gazdára váró példány, melyért a RM Sotheby’s árverésén valaki végül 2,7 millió dollárt, vagyis átszámítva nem kevesebb, mint 940 millió forintot fizetett.
A 87-es sorszámú, Heritage Gloss Steel Blue fényezésű Speedtail eddig kevesebb mint 500 kilométert hagyott maga mögött.
Az igen hosszú, több mint 5,1 méteres Speedtail rendkívül áramvonalas karosszériát kapott, melyhez mindössze 1430 kilogrammos tömeg társul.
A 4 literes biturbó V8-as benzinmotorra épülő hibrid hajtáslánc összteljesítménye eléri az 1050 lóerőt. Így aztán nem csoda, hogy a 0–300-as sprint ezzel a kocsival akár 12,8 másodperc alatt letudható (P1: 15,5 másodperc), a végsebesség pedig mintegy 402 km/h.
A szélvédő felső része gombnyomásra elektronikusan sötétíthető, így nincs szükség hagyományos napellenzőkre. Külső visszapillantó tükröket sem találunk a karbonszálas autón, ezek helyét ugyanis nagyfelbontású kamerák és kijelzők vették át.
Érdekesség továbbá, hogy az első kerekek speciális, légellenállás-csökkentő felniket kaptak, illetve, hogy az aktív hátsó szárnyak flexibilis karbonszálas anyagból lettek kialakítva.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.