Lényegében egybegyúrták a korábbi hagyományos formájú családi és egyterű autóikat is a franciák.
Kedden bemutatkozott a Renault Austral, amelynek minden jel szerint kulcsszerepe lesz a francia márka kínálatában. A modell a sokoldalúsága révén, miszerint hétülésesként is kapható lesz, mégis szabadidő-autónak számít, több hagyományos modellt is felválthat hosszabb távon. Az Austral a nem túl sikeres Kadjar mellett, ha nem is közvetlenül, de kupésabb formával a távozó Talisman, hétülésesként pedig az Espace utódja is lehet.
A 4,51 méter hosszú és 2,67 méteres tengelytávú és alapból 500 literes csomagterű SUV megjelenése alapvetően illeszkedik a Renault jelenlegi formai irányzatába, ránézésre leginkább az új Megane-ra hasonlít. Az Austral valójában leginkább az új Nissan Qashqai-jal rokon, ugyan azon padlólemezre épül, mint a japán modell.
Míg a Renault kínálatában a Megane az új világot képviseli és csak elektromos modellként marad meg, az Austral egyelőre háromféle benzines hibridként lesz elérhető. Az egyik, a Renault és a Daimler közös fejlesztésű 1.3 literes négyhengeres benzinmotorja mellé társuló 12 voltos mild hibrid elektromos egység, amelynek révén 140, illetve 160 lóerős összteljesítményű lehet a Renault Austral.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/48d8d86a-9053-43fd-8e8a-c79348ab66ed.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/f5f8a1f7-53ee-4786-9f9d-75f1de72ed6f.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/2751c5e3-17c9-4b72-a2a8-1253f0af4f4a.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/6dcabe11-aea2-4ed5-8a0c-d2357158a4fb.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/cafe794c-35ad-4922-bbc6-8728f8af1b3f.jpg)
További lehetőség egy úgynevezett „Mild Hybrid Advanced” rendszerű változat, amelyben már 48 voltos elektromos rendszer van, az egyébként 1.2 literes, háromhengeres motor mellett. A modell mindig elektromos módban indul, alapesetben a csúcsteljesítménye 130 lóerő. A franciák azt ígérik, a modell 20 százalékkal alacsonyabb fogyasztást produkál, mint egy hasonló teljesítményű hagyományos belső égésű motoros jármű. A harmadik változat szintén az 1.2 literes benzinmotorra támaszkodó hajtású, de egy masszívabb elektromos egységgel, amelynek révén a teljesítménye akár 200 lóerő is lehet.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/6502d97d-7cb4-4152-b50a-02276e4f705d.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/16d838fe-ab04-42f5-9aec-119fe03af4e2.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/dcb0cc89-3336-43c8-ba50-a8c8bda0182b.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/18ba08cd-5e0b-4a8b-aeb5-b788a1ca709e.jpg)
Az új Austral extrái között lesz változattól függően a Matrix LED fényszóró-rendszer, a 360 fokos képet nyújtó kamerarendszer, a head-up kijelző, masszázsülések, illetve a 4Control nevű, hátsókerék-kormányzást is tudó hajtási opció.
A modell piaci bevezetését 2022 őszére tervezik, az árakról egyelőre nem adtak ki hivatalos információt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.