Nem egy játékmozdonyról van szó, hanem egy bányászati monstrumról, ami több száz tonna nyersanyagot szállít.
A Forma–1-es fejlesztések révén ismert Williams Advanced Engineering (WAE) tulajdonosa lett a világ egyik legnagyobb bányaipari cége a Fortescue vállalat. Az együttműködésük nem csak a felvásárlás révén indult el, de be is mutattak egy új elektromos vonatot, amelyet az első üzembe helyezés után többet elvileg nem kell újratölteni. A mozdonyt Ausztráliában fogják használni bányászati anyagok szállítására.
Az általuk bemutatott Infinity Train ugyanis egy olyan elektromos motorvonat, amely elegendő energiát képes visszanyerni menet közben, hogy soha ne kelljen feltölteni az útvonalán. Természetesen ehhez olyan egyedi körülmény is kell, minthogy a vonat az Ausztrália hegyeiben lévő bányából indul az óceánpart felé, és a 600 kilométeres útvonalon elegendő lejtési és fékezési lehetőség adódik az akkumulátorai regeneratív feltöltéséhez. Később, a visszafelé vezető úton, amikor a szerelvény üresen közlekedik, már annyival könnyebb, hogy éppen elegendő energiát tárolnak az akkumulátorok, hogy töltés nélkül visszaérjen a kiinduló pontra.
We’re developing a train that recharges itself using gravitational energy. No joke. ������
— Williams Advanced Engineering (@WilliamsAdvEng) March 1, 2022
In a world-first, the Infinity Train will use downhill sections of @FortescueNews’ rail network to recharge its battery electric systems.
Find out more: https://t.co/OgzKvmLKyF pic.twitter.com/ICRFZORlxY
A vonat használatával nem csak pályaszakasz költséges villamosítása kerülhető el, de lényegében azonnali karbonsemleges működést érnek el. Egyben lehetővé teszik 45 dízelvonat cseréjét, amelyek kocsinként 42 tonna vasat és szenet tudnak szállítani.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.