Hatékonyság fronton óriási előrelépésnek lehetünk tanúi az autóversenyzés királykategóriájában, és hosszú idő után a 13 colos kerekek is nyugdíjba vonultak.
Mostanság szinte minden az elektromos autókról és a villanymotorokról szól, és bár a belsőégésű motorok hatékonyság fronton továbbra sem vehetik fel a versenyt a lokálisan zéró emissziós társaikkal, e tekintetben komoly fejlődésnek lehetünk tanúi.
A Forma-1-ben jelenleg használatos hibrid turbós benzinmotorok termikus hatásfoka eléri az 50 százalékot, ami hatalmas előrelépést jelent a 2014-ig használt erőforrások 32 százalékos értékéhez képest. Viszonyításképp, a legfejlettebb közúti autók belsőégésű motorja 40-44 százalékos termikus hatásfokkal rendelkezik.
Az F1-es torpedók E10-es üzemanyaga 10 százalékban tartalmaz bio összetevőt (bioetanolt), és az a cél, hogy néhány éven belül ez a részarány 100 százalékra növekedjen.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/24130d85-e78a-439b-8845-1176c2a85a34.jpg)
A teljesen áttervezett aerodinamikai csomagos, minden korábbinál könnyebb előzéseket lehetővé tevő 2022-es versenyautók hosszú idő után 13-ról 18 colos kerekekre váltanak. A szemre is modernebb hatású abroncsok szélesebb működési tartománnyal, illetve csökkentett kopással és túlhevülési veszéllyel kecsegtetnek.
Az 5 ezer órány szimulációval és 10 ezer órányi laboratóriumi teszteléssel nulláról kifejlesztett új gumikat tavaly 20 ezer kilométeren át tesztelték a csapatok.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.