Autó hvg.hu 2022. február. 07. 15:56

Szigorúbban fogná az EU a konnektoros hibrideket

Hiába környezetbarát papíron egy plugin hibrid, ha nem töltik elektromosan, akkor a hagyományos motorját fogja használni.

Az Európai Unió a hálózatról tölthető hibridek CO2-mérési módszerének szigorítását tervezi – írja két forrására hivatkozva az Automotive News. Az ok, hogy a jelenlegi tesztek és a tényleges levegőszennyezési értékük jelentős eltéréseket mutat.

A plugin hibridek tényleges emissziós mutatóiról régóta vita folyik, egyes felmérések szerint ugyanis a konnektoros hibridek valójában kétszer annyit használják a belső égésű motorjukat, mint az a jelenlegi WLTP-szabvány szerinti tesztek eredményei hivatalosan állítják. Az okok közt ott szerepel, hogy a plug-in hibrideket a valóságban sokkal ritkábban töltik, mint lehetne, miközben a tisztán elektromos hatótávolságuk is rövidebb a valóságban, mint a tesztek feltételezik. A hivatalos mérések és valóság közti eltérés a céges autók esetében pedig még nagyobb, első sorban azért, mert nem a sofőrök fizetik az üzemanyagot, így nem vesződnek a töltéssel. A Transport & Environment európai civil szervezet szerint ennek nyomán nem is szabadna egyenlően kezelni ezeket a járműveket a tisztán akkumulátoros elektromos járművekkel, amikor a villamosítást ösztönző támogatási rendszerekről döntenek.

Pécsen megszűnik a zöld rendszámos hibridek ingyenes parkolása

Jelenleg 40 ezer zöld rendszámos autó fut az utakon, a pluginek aránya ebből nagyjából húsz százalék.

Az Automotive News szerint az új mérési eljárás már figyelembe veheti az autók tényleges fogyasztási adatait, amelyeket 2021 óta, kötelezően rögzít a fedélzeti elektronika. Mindez valósabb képet eredményezhet a konnektorról tölthető hibridek tényleges fogyasztásáról is. Kiderülhet normál körülmények között, mennyire használják a belső égésű motorjukat az elektromos hajtás helyett. Az autóipari oldal szerint az új mérési eljárást 2025-től vezethetik be.

A gyártók számára, amelyek jelentős plugin-hibrid kínálatot fejlesztettek az elmúlt időszakban, hogy alternatívát kínáljanak első sorban a dízelekre, újabb terheket róna a szigorítás, ugyanis sokkal több tisztán elektromos autót kellene eladniuk, hogy teljesítsék az előírt károsanyag-kibocsátási kvótákat. Az autógyártók mindeközben átmeneti technológiaként tekintetnek a plug-in hibridekre és az AutoForecast Solutions (AFS) által a Reuters számára összeállított 2028-ig tartó európai autógyártási tervekből kiderült, hogy mindössze 28 plug-in modell terveznek bemutatni szemben a 86 elektromos modellel.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2024. november. 28. 10:09

Felesleges kényeskedni a függetlenség miatt – a bírókat képviselő OBT elnöke a kormány alkujáról

Két lehetőség volt: vagy nincs pénz, vagy pedig van, de akkor alá kell írni a papírt – így magyarázta a HVG információi szerint egy belső értekezleten Szabó Péter, az Országos Bírói Tanács elnöke, miért ment bele a kormány diktálta megállapodásba. Beszédének több forrásból hozzánk eljutott átirata szerint azt mondta, felesleges kényeskedni a bírói függetlenség miatt.