A jól ismert tatárföldi teherautómárka hosszabb távon gyártást is hozna Magyarországra.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány és a legnagyobb orosz járműgyártó csoport: első körben még idén, hatvanöt mérnökkel elindul a Kamaz magyarországi kutatás-fejlesztési központja.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) és a tatárföldi központtal működő cég vezetői által aláírt nyilatkozat szerint a kezdeti projektet követően két éven belül megdupláznák az induló létszámot, az évtized közepétől pedig gyártást is hozna Magyarországra a Kamaz.
A tisztán elektromos járművek fejlesztésében a ZalaZONE tesztpályával, előállításukban pedig akkumulátor-gyártókapacitással venne részt Magyarország. Legkorábban 2025-től állíthatnak itt elő az induláskor évi mintegy 32 ezer elektromos járművet.
A nálunk elsősorban a billencses teherutóiról ismert gyártó több irányba is próbálkozik az átalakulóban lévő autóiparban. A Kamaz csoport, amelyben tulajdonos a Daimler is, a világon az első húszba tartozik a nehéz tehergépjárművek gyártásában, és csak teherautóból körülbelül 60 félét kínálnak. Gyárt továbbá elektromos buszokat is, amelyekből ezer darabot rendelt a moszkvai tömegközlekedési cég.
Tavaly év végén egy orosz elektromos autó létrehozására is céget alapítottak, amelyet az orosz állam finanszíroz. Egy koncepcióautót már be is mutattak Kama-1 néven. A kocsi 150 lóerős motort kaphat, a hatótávja 450 kilométeres lenne a tervek szerint.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.