A brit luxusterepjáró 47 millió forinton nyitó ötödik generációjában sok magyar eredetű technikával és alkatrésszel találkozhatunk.
A Land Rover 2012 őszén mutatta be a Range Rover negyedik generációját, amely felett mára már picit eljárt az idő. Most viszont itt van, Budapestre is megérkezett a teljesen új ötödik nekifutás, íme:
A vonalvezetés és a formaterv ismerős lehet, a gyártó hű maradt a régi designiskolához, az összhatás azonban mégis nagyon friss, maximálisan 21. századi.
A képeken látható alapmodell 5 méter hosszú és 2,92 méteres tengelytávolságú, a most először 7 üléses kivitelben is rendelhető nyújtott változat pedig 5,2 méteres hosszúsággal, illetve 3,12 méteres tengelytávval rendelkezik.
Viszonyításképp, az 1970-ben debütált eredeti Range 4,44-4,64 méter hosszú, illetve 2,53-2,74 méteres tengelytávú.
Mint megtudtuk, az új Range számos funkciójának fejlesztésében részt vett a gyártó magyar részlege. A 2018-ban alapított budapesti kutatási és fejlesztési központban összesen 200-an dolgoznak, a mérnökcsapat 120 főt számlál.
A magyar szürkeállomány kivette a részét többek közt abban, hogy az új SUV akár okostelefonról távvezérelve is képes legyen magától beparkolni szűk helyekre.
A hazai mérnökök ezenkívül az új okos felfüggesztés kifejlesztésében és tesztelésében is részt vettek: a Range 2,5 kilométerre előre tudja, hogy milyen útszakasz következik, és ennek megfelelően prediktíven hangolja a futóművet.
A különböző szenzorok és kamerák is folyton pásztázzak az előttünk lévő útszakaszt, és ha rosszabb minőségű aszfaltot észleknek, automatikusan kilágyítják a rugózást. Az újdonság persze akkor sem jön zavarba, ha elfogy alólunk az aszfalt, sőt, akár 90 centiméter mély patakokon is minden további nélkül áthajthatunk vele.
Az új MLA-Flex platformra épülő 2,5-2,7 tonnás brit SUV utasterében szinte csak úgy tombol a luxus, de még a csomagtartó sem hazudtolja meg a kékvérű mivoltot, a Rolls-Royce Cullinan mintájára gombnyomásra két külső üléssel szolgál a kocsi.
A komfortos ülések 24 irányban állíthatók elektromosan, az ülésfűtést a Gentherm hazai munkatársai fejlesztették, az 1600 W-os hifi 35 hangszórót vonultat fel, az összkerék-kormányzás 7,3 fokos szögben fordítja el a hátsó kerekeket, a legnagyobb felniméret 23 colos.
Az utastérben felhasznált anyagok abszolút prémium kategóriásak. A fából, fémből és karbonból készült elemeket egy több évtizedes múltra visszatekintő ipolytölgyesi cég, a Mono Group gyártja.
A komoly szakmai tapasztalattal rendelkező, mintegy 700 főt foglalkoztató vállalat dekorációs elemeivel többek közt a BMW i3-ban és a Lamborghini Urusban is találkozhatunk, de a cég megrendelői közé tartozik többek közt az Aston Martin, a Mercedes és a Porsche is.
A D250-es, D300-as, illetve D350-es kivitelek közös vonása a 3 literes 6 hengeres lágyhibrid dízelhajtás, mely kiviteltől függően 249, 300, illetve 350 lóerős, ami mellé rendre 600, 650, illetve 700 Nm-es nyomaték társul.
Újdonságot jelentenek a P440e és P510e típusjelzésű 6 hengeres plugin hibridek, melyek 38,2 kWh kapacitású akkumulátora akár 100 kilométeres elektromos hatótávot is biztosíthat. Elektromos módban 140 km/h a legnagyobb sebesség.
A P400-ast egy 3 literes 6 hengeres benzines egység mozgatja a maga 400 lóerejével és 550 Nm-ével, a csúcsot pedig a 4,4 literes V8-as benzinmotor jelenti, mely nem kevesebb, mint 530 lóerőt, illetve 750 Nm-t szabadít rá a négy kerékre.
Utóbbi 4,6 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, elektronikusan korlátozott végsebessége pedig 250 km/h. Az összes kivitelt nyolcfokozatú automata váltóval szerelik.
Legolcsóbban 47 millió forintból úszható meg a vásárlás, ennyibe kerül ugyanis a 250 lovas dízelmotorral szerelt normál tengelytávú modell SE felszereltségű változata. A csúcsot jelentő 530 lóerős, nyújtott tengelytávolságú First Edition hivatalos listaára 68,3 millió forint.
A fotókon látható autó egy 350 lóerős dízelmotorral felvértezett alap hosszúságú First Edition példány, mely extrákkal alaposan telepakolva 67,4 millió forintba kerül.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.