A 350 km/h végsebességű sportkocsi hátsó gumijaival gondok adódhatnak.
A Bugatti a 2016-os Genfi Autószalonon leplezte le a Veyron utódját, az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új fejlesztésű Chiront, melyből 2020 márciusában kijött egy minden korábbinál nagyobb vezetési élménnyel kecsegtető új változat, a Chiron Pur Sport.
És most ezt a kihegyezett sportváltozatot kényszerül visszahívni a gyártó, ugyanis gondok adódtak annak hátsó kerekeivel. Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság, az NHTSA arról számolt be, hogy a Chiron Pur Sport hátsó gumijain ismeretlen okból repedés alakulhat ki, ami hirtelen nyomásvesztéssel és balesetveszéllyel fenyeget.
A visszahívás kilenc darab 2021-2022-es modellévű autót érint, melyeken a szervizek 3 ezer kilométerenként vagy 1,5 évenként le fogják cserélni a hátsó gumikat, egészen addig, amíg el nem készülnek az új fejlesztésű abroncsok. A szakemberek arra kérik a tulajdonosokat, hogy 4 ezer kilométernél többet futott vagy 1,5 évnél idősebb gumikkal egyáltalán ne használják a kocsijukat.
Az érintett gumikat a Bugatti a Michelinnel közösen fejlesztette ki, a Cup 2 R típusú abroncsok 355/25 R21-es méretűek.
A 4 turbóval megfújt 8 literes W16-os benzinmotor a normál Chironhoz hasonlóan 1500 lóerős teljesítményt ad le, azonban a legmagasabb fordulatszámát 6700-ról 6900-ra emelték. Az 1600 Nm-es csúcsnyomaték 2000-es és 6000-es fordulatszám között hívható le.
A váltót 80 százalékban újratervezték, mind a hét fokozatot 15 százalékkal rövidebb lett, melynek köszönhetően hatodik fokozatban 2 másodperccel rövidebb ideig tart egy 60-120 km/h-s sprint.
Az elektronikusan 350 km/h-ra korlátozott végsebességű Chiron Pur Sport elöl 65, hátul 33 százalékkal keményebb rugókat kapott, a kormányzása közvetlenebb lett, a 4 kilogrammal könnyebb magnézium felnik alkalmazásával pedig jelentősen csökkent a rugózatlan tömeg.
Az 50 kilogrammal csökkentett tömegű hiperautó menetstabilizátorát is átdolgozták, így kanyargós úton, illetve versenypályán minden korábbinál nagyobb vezetési élményt biztosít.
Az 1,19 kilogramm/lóerő arányú, fix hátsószárnyas, valamint 3D-nyomtatott titánkipufogós Bugatti Chiron Pur Sportból mindössze 16 példány készül, az árcédulán pedig 3,2 millió eurós (1,15 milliárd forint) összeg olvasható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.