A Genesis G90 nagyobb kivitelének hossza megközelíti az 5,5 métert.
A Hyundai öt éve alapította meg kifejezetten prémium kategóriás luxusautók gyártásával foglalkozó almárkáját, a Genesist, mely a GV60-as, G70-es, GV70-es, G80-as, GV80-as, illetve G90-es típusokkal száll szembe az igen népes nemzetközi konkurenciával.
Az idén nyár óta már Európában is komoly erőkkel jelen lévő márka most megújítja a csúcsmodelljét, a G90-es szedánt. Az újdonság alapmodellje 5,27 méter hosszú és 3,18 méteres tengelytávolságú, a nyújtott változat pedig 5,46 méteres hosszal és 3,37 méteres tengelytávval bír. Viszonyításképp, az aktuális Mercedes S-osztály Maybach csúcsmodellje 5,47 méter hosszú és 3,4 méteres tengelytávú.
A bőrrel gazdagon borított utastér hátsó részében a lehető legnagyobb kényelemben lehet utazni, az első ülések hátsó részén motoros mozgatású 10,2 colos kijelzők, a középső pultban pedig egy 8 colos érintőképernyő kapott helyet.
Említést érdemel továbbá a 23 hangszórós Bang & Olufsen hangrendszer, a fedélzeti parfüm, a személyre szabható hangulatvilágítás, a masszírozó funkciós ülések, illetve az ígéretek szerint minden úthibát kisimító prediktív légrugózás.
A szívó V8-as benzinmotor eltűnt a kínálatból, a motorháztető alatt egy 3,5 literes biturbó V6-os erőforrás található, mely 375 lóerős teljesítményt, illetve 530 Nm-es nyomatékot szabadít rá a hátsó kerekekre. Az opcionálisan összkerék-hajtással is rendelhető G90 automata váltója nyolc fokozattal rendelkezik.
A forgalmazás jövőre kezdődik meg, az ár egyelőre ismeretlen. A Mercedes-Maybach S-osztály magyarországi alapára 64,4 millió forint, ennél egész biztosan olcsóbb lesz az új Genesis.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.