Azután döntöttek így, hogy egy év alatt csaknem 300 baleset részese volt ilyen jármű.
Egyre több közlekedési balesetet okoznak mostanában az elektromos rollerek a francia fővárosban is. Júniusban például meghalt egy gyalogosan közlekedő nő, akit e-rollerrel ütöttek el, továbbá az elmúlt időszakban jelentősen megnövekedett az e-rolleresekkel szemben benyújtott panaszok és feljelentések száma. Az AFP hírügynökség szerint, csak 2021-ben 298 balesetet részesei voltak a villanyrolleresek.
A gyakori esetek miatt a városvezetés komoly szigorításokon dolgozik – írja közösségi oldalán a rendőrség baleset-megelőzési részlege. Elsőként a gyalogosok által frekventált körzetekben az e-rollerek haladási sebességét az eddigi 20 km/h-ról 10 km/h-ra csökkentik, s ennek a betartásáról a rollerek üzemeltetőinek kell gondoskodniuk (GPS által, vagy egyéb módon).
Fel kívánnak lépni továbbá a járdán közlekedő, az utast szállító, valamint az ittasan közlekedő e-rolleresekkel szemben, és az eddigieknél komolyabb szankciókat helyeztek kilátásba azokban az esetekben is, amikor a járműveket a járdán, illetve úttesten gondatlanul hátrahagyják, akadályozva ezzel mások közlekedését.
A fővárosban egyébként mintegy 15 000 e-roller bérelhető, a magántulajdonban lévő eszközök száma nem ismert. A városvezetés azzal is fenyegetőzött, hogy betilthatja az e-rollerek közlekedését Párizsban, amennyiben a szigorítások – különösen a haladási sebesség csökkentése – nem hozzák meg a várt eredményt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.