Több mint négy éve jelent meg a modell, amely most szinte minden részletében modernebb lett kicsit.
A Karoq SUV 2017-ben mutatkozott be és mára több mint 500 000 darabot adtak el belőle. A kedden bemutatott átszabott modell nemcsak robusztusabb megjelenést kapott, hanem új anyagokat és technológiai frissítést is.
Külsőleg a Karoq követi a Skoda jelenlegi dizájnvonalát, szélesebb hatszögletű hűtőrácsával és megújult fényszóróival, amelyek esetében először kínálnak opcionálisan LED-Matrix fényszórókat is ehhez a típushoz. Némiképpen módosult az első lökhárító formája is, valamint az azon található levegőbeömlők alakja.
A modernizált SUV hátulján is LED-lámpák vannak, valamint megjelent egy hátsó légterelő elem is, amely miatt megnyúlt vizuálisan az autó sziluettje, egyben a cég szerint jelentősen javult a légellenállási mutatója is a kis szabadidő-autónak.
A belső tér lényeges újdonsága, hogy környezetbarátabb anyagokat használnak. Az ülések szövetkárpitja például olyan szerves anyagokból készül, amelyeket vagy már újrahasznosítottak, vagy a jövőben újrahasznosíthatók. Ami a műszerezettséget jelenti, csak digitális kijelzők lesznek a Karoq-ban is - konfigurációtól függően 8 vagy 10,25 col átmérővel.
A motorpaletta ötféle egységet kínál: 1.0, 1.5 és 2.0 literes benzines turbómotorokat, a jelenlegi Evo változatok formájában, amelyek hengerterében sikerült csökkenteni a súrlódási veszteségeket egy speciális hengerfalbevonat révén. A frissített crossoverhez két, 2.0 literes turbódízel is kapható, itt némileg átalakított, optimalizált főtengely az újdonság - szintén az üzemanyag-megtakarítás és a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében.
Az utasbiztonsági rendszerek között érdekesség az eddig magasabb kategóriákban használt rendszer érkezése, amely ütközés vagy hirtelen fékezés veszélyét észlelve automatikusan bezárja az ablakokat, bekapcsolja a vészvillogót és meghúzza a biztonsági öveket.
A cég egyelőre nem közölt adatokat a frissített Skoda Karoq értékesítésének kezdetéről és hozzávetőleges árairól.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.