Bemutatkozott a Solterra.
A Subaru a latin „Sol” (nap) és „Terra” (föld) szavak összevonása révén jutott el új típusnevéig, amely egyébként egy Toyotával közös koprodukció. A két vállalat egyébként is egyre inkább összefonódik, a Subaru első elektromos modellje is lényegében egy Toyota alapokra épített modell. Nem véletlen, hogy a nemrégiben végleges formájában is bemutatott Toyota bZ4X néven megismert modellel nagyon közeli rokonságot mutat.
A Solterra a Subaru SUV-palettájának része lesz, azaz az XV, Forester, Outback és Ascent modellek sorát gyarapítja a 4690 mm hosszú, 1860 mm széles, 1650 mm magas és 2850 mm tengelytávú újdonság.
A Toyota bZ4X-hez hasonlóan a Solterra is két változatban lesz kapható. Az elsőkerék-hajtású Solterra tömege 1930 kilogramm, a villanymotorja 204 LE-s, amelynek forgatónyomatéka 265 Nm. A Subaru ugyan nem árult el menetdinamikai adatokat, de a bZ4X 8,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 160 km/h.
A négykerék-hajtású változatban a Solterra tömege eléri a 2020 kilót, a két villanymotor mindegyike 80 kW-ot teljesít. Kombinált teljesítményük 217 LE és 336 Nm az össznyomaték, a végsebessége ugyanakkor azonos a gyengébb modellével. A gyorsulása természetesen jobb a 0-100 km/h sebességet 7,7 másodperc éri el.
A Subaru teljesen elektromos SUV-jának négykerék-meghajtású változatában megtalálható az XMODE rendszer is, amely a körülményeknek megfelelően vezérli a négy tengely nyomatékát.
Az energiát, változattól függetlenül, egy 71,4 kWh hasznos kapacitású lítium-ion akkumulátor tárolja, amely WLTC ciklusban körülbelül 530 km-es hatótávot kínál az FWD változatnál és 460 km-es hatótávolságot az összkerékhajtásnál.
Az akkumulátor váltóáramú töltéséhez a beépített töltő mindössze 6,6 kW-os, de 2022 negyedik negyedévtől 11 kW-tal kínálják. Egyenáramú gyorstöltővel (150 kW) az akkumulátor 80%-ra körülbelül 30 perc alatt újratölthető. A cég szerint a Solterra akkumulátora 10 év vezetés után várhatóan az eredeti teljesítmény 90%-án fog működni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.