A japán kisautó sportváltozata egyrészt kicsit jobban mutat így, másrészt a menetdinamikája is javult valamelyest.
A Suzuki Swift Japánban gyártott aktuális generációját egy 12 V-os lágyhibrid technikával kiegészített 1,2 literes szívó benzinmotor hajtja, melynek 83 lóereje és 107 Nm-es nyomatéka a szürke hétköznapokban sokak számára elég lehet.
Aki ennél erősebb Swiftre vágyik, annak ott az általunk is alaposan letesztelt Sport változat, mely ugyan nem 4,44 millió, hanem 7,67 millió forinton nyit, cserébe viszont egy 48 V-os lágyhibrid rendszerű, 1,4 literes turbós benzinmotort vonultat fel.
Ennek 130 lóerős teljesítménye, illetve 235 Nm-es nyomatéka pedig már bőven elég a sportos közlekedéshez, amiben többek közt a hatfokozatú kéziváltó és az alacsony tömeg is remek társ.
A H&R azokra is gondol, akik ennél egy hajszálnyival sportosabb Swiftre vágynak, számukra készült a típus most debütált új sportfutóműve.
A 290 euróba (104 ezer forint) kerülő sportrugók elöl 40 milliméterrel, hátul 35 milliméterrel engedik közelebb a karosszériát az aszfalthoz, ami alacsonyabb tömegközépponttal és élvezetesebb kanyarvételi képességekkel kecsegtet.
A gyártó kínálatában az ígéretek szerint hamarosan nyomtávszélesítő is elérhető lesz a típushoz.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.