Eddig még sohasem volt ennyire erős hátsókerék-hajtású R8 a gyártó kínálatában.
Számukra készült a 2019-ben debütált RWD verzió, melynek csak és kizárólag a hátsó kerekeit gyilkolja a már jól ismert 5,2 literes V10-es szívómotor 540 lóereje és 540 Nm-es nyomatéka, és amely kivitel 55-65 kilogrammal könnyebb a quattro változatnál.
Most pedig feltűnt a színen az erősítőkúrán átesett új RWD változat, az Audi R8 V10 performance RWD. Az újdonság 30 lóerővel erősebb és 10 Nm-rel nyomatékosabb lett az elődjénél, így már 570 lóerőt, illetve 550 Nm-t bocsát a sofőr rendelkezésére.
Az 1590 kilogrammos kupé 3,7 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra és a gyorsulásának csak 329 km/h-nál szakad vége, az 1695 kilogrammos roadster pedig 3,8 másodperc alatt tudja le a 0-100-at és 327 km/h a végsebessége.
Viszonyításképp, az összkerekes kupé 3,1 másodperces 0-100-as szintidővel és 331 km/h végsebességgel bír.
A kupé 149 000 eurótól (53,6 millió forint) indul, a nyitható tetős változatért pedig minimum 162 000 eurót (58,3 millió forint) kell fizetni. A quattro hajtású és 50 lóerővel erősebb példányok árcéduláján rendre 208 000 eurós (74,9 millió forint), illetve 221 000 eurós (79,6 millió forint) összeg olvasható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.