Ennek ellenére a két modell jól megfér egymás mellett.
Az év elején látszott már, hogy csak idő kérdése, hogy a Porsche több Taycant értékesít, mint a márka nimbuszát megteremtő 911-es modellt. A legutóbbi negyedév adatai alapján az elektromos Taycan már megelőzi a 911-et: 28 640 elektromos sportmodellt adtak el, szemben boxermotoros sportkocsi 27 972 példányával.
Ugyanakkor nem az a helyzet, hogy a Taycan kannibalizálja a 911-es piacát. Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója már az év elején kijelentette, hogy a Taycan elsősorban új ügyfeleket vonz. A 911-es továbbra is a Porsche emblematikus autója, amelynek létjogosultsága nem lehet kérdés. A Taycan viszont nagyon népszerű lett hamar, aminek köszönhetően a 911-es már csak negyedik a legkelendőbb Porschék listáján.
Egy végtére két vágta - Porsche 911 Turbo S és Taycan Turbo S menetpróba
A német gyártó benzines csúcsautóját és az elektromos übermodellt egyszerre hozta el Magyarországra is egy pár órás próba erejéig.
A Porsche kínálatában egyébként évek óta a szabadidő-autó Cayenne legnépszerűbb: szeptemberig 62 451 darabot adtak el belőle. Kisebb testvére a Porsche Macan szorosan követi 61 944 példánnyal, majd jön a Taycan és a 911. A sorrend a Panamerával folytatódik, majd a kisebb sportkocsikkal, mint a 718 Boxster és a Cayman zárul.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.