Nincs drasztikus változás, csak egy sor módosítás.
Miután a múlt hónapban frissítette a Fiestát, a Ford az egy számmal nagyobb modell esetében is bemutatta a jövő évi változatot. A Focus kívül mértéktartóan, míg belül komolyabban újult meg.
A fényszórók például mostantól alapból LED-esek, és fényszóróházba integrálták a ködlámpát, aminek előnye, hogy így egyszerre tisztíthatóak.
Nagyobb változás történt az utastérben, ahol a 2022-es Focus a Ford legújabb SYNC 4 infotainment rendszerére váltott. Nagyobb, 13,2 colos lett az érintőképernyő a modellben, amely támogatja az interneten keresztüli frissítéseket, valamint a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto használatát is. A nagyobb kijelző révén eltűntek a klíma fizikai vezérlői, itt is digitális „gombok” vannak mostantól.
Az új Focus motorpalettája némileg szűkült a korábbi modellhez képest: az 1.5 EcoBoost benzin és a 2.0 EcoBlue dízel egység eltűnt a kínálatból. Az 1.0 literes, 125 lóerős, hatfokozatú kézi váltós modell kapható 48 voltos, enyhe hibrid technológiával is, akárcsak a 155 lóerős változat, amely duplakuplungos, hétfokozatú váltót kapott. A Ford egyelőre tartja a dízelmotort is, a négyhengeres, 1.5 literes EcoBlue, 95 vagy 120 lóerővel érhető el. A sportos Focus ST alig újult meg, hiszen a 2.3 literes benzinmotor továbbra is 280 lóerős, viszont újak a Recarotól származó sportülések.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.