Összesen harmincnégyféle abroncsot vizsgáltak.
A német ADAC, a svájci TCS és az osztrák ÖAMTC autós szervezet idén is elvégezte hagyományos téli gumiabroncstesztjét. A mérések során a havas, nedves futási tulajdonságok mellett az elhasználódás várható idejét, a zaj- és komfortjellemzőket, illetve a gumik üzemanyag-fogyasztásra gyakorolt hatását is vizsgálták.
A teszt során két méretosztályt vizsgáltak:
- a 195/65 R15 méretű, kompaktokhoz, például a Volkswagen Golfhoz, illetve
- a 225/50 R17-es, jellemzően méretesebb autókhoz, így a 3-as BMW-hez vagy SUV-okhoz, például a Peugeot 3008-hoz
is használt abroncsokat.
A nagyobb méretkategóriában taroltak a nagy márkák: a Dunlop Winter Sport 5, a Michelin Alpin 6 és a Goodyear UltraGrip Performance + „erősen ajánlott” minősítést kapott. Mindegyik nagyon kiegyensúlyozott tulajdonságokat mutatott különböző körülmények között, mégis vannak különbségek.
A Dunlop jeleskedik a hóban, jó gazdaságossággal párosulva, a Michelin hagyományosan jó az alacsony kopási jellemzőben, azaz a hosszú élettartama dominál. A Goodyear kiegyensúlyozott, de a riválisokkal ellentétben semmiben sem kiemelkedő. A középmezőnyt tizenhárom „kielégítő” minősítésű gumiabroncs jelenti, kettőnek viszont olyan súlyos biztonsági hiányosságai voltak, hogy „elégtelennek” minősítette azokat az ADAC.
A kisebb méretű, 195/65 R15-es gumiabroncsok esetében is a jól ismert márkák végeztek elől. Tizenegy vizsgált szett kapott „kielégítő”, négy pedig „jó” minősítést. Az ADAC a Dunlop Winter Response 2-t, a Goodyear UltraGrip 9+-t, a Michelin Alpin 6-ot és a Vredestein Wintracot nevezte meg a teszt nyerteseinek. A Dunlop és a Goodyear különösen meggyőzőek száraz felületen és havas utakon.
Ebben a méretben egyetlen tesztelt abroncs sem mutatott olyan komoly hibákat, amelyek miatt nem tanácsos megvenni. Az autós szervezetek továbbra is azt hangsúlyozzák, hogy a választásnál érdemes súlyozni, milyen felhasználás a leginkább jellemző.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.