Ebben a formában vélhetően még piacképesebb is lenne, mint anno az eredetije volt.
A keleti blokk jellegzetes autója volt a Zastava a Trabantok, Skodák és Wartburgok mellett. A Yugo néven is forgalmazott autót a jugoszláviai, később szerbiai Kragujevácban gyártották évtizedeken át. A legismertebb modellje lényegében a Fiat 128-as modell licencének mondható kisméretű autó volt, amelynek dizájnjáról a híres Giugiaro tervezőstúdió gondoskodott.
Az utolsó Yugo, Koral néven 13 évvel ezelőtt gördült le a futószalagról, ugyanakkor, mint látható, azon a területen korántsem ment még feledésébe, és az elektromos autók előretörése kapcsán ezt a modellt is elővette a retróhullám.

Egy macedón tervező, Dejan Hristov mutatott be néhány látványos grafikát, hogyan festene szerinte a mai korszak Yugója. A dizájner kétségkívül látványos terveket készített: LED-es fényekkel, merész felnikkel és átgondolt kompakt formával. 145 lóerős autónak álmodta meg az újdonságot, amely stílusában jól eltalálja az eredeti karaktert, de természetesen már elektromos árammal működne.


Hristov egyébként úgy véli, hogy az új Yugo valóban életre kelthető, és ennek több okát is említi. Az egyik az a 2,4 milliárd dolláros projekt, amelyet a világ egyik legnagyobb bányászati cége a Rio Tinto Group hajtana végre, és amelynek célja évi 58 ezer tonna lítiumérc kitermelése Szerbiában, amely kulcsfontosságú eleme az elektromos autók akkumulátorának. A szerb kormány támogatja a projektet, és szeretné, ha nem csak bányászat, de akkumulátorgyár is működne az országban.
Ennek kapcsán a tervező lát realitást az autó gyártásában is, amelynek kapcsán a szerb állammal is felvette a kapcsolatot, sőt mint jelezte, a horvát elektromos autós céget a Rimacot is megkeresi. A Zágráb melletti cég tulajdonosa részben a Porsche, és az elektromos hiperautókat gyártó vállalkozás nemrégiben olvadt össze a Bugattival.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
