Az olasz gyártó ameddig csak lehet ki fog tartani a 12 hengeres motorok mellett.
A Ferrari sokaknál már azzal kiverte a biztosítékot, hogy a szívómotoros 458 Italia utódjába, a 488 GTB-be biturbó erőforrást szerelt, az pedig csak olaj volt a tűzre, hogy az idén nyáron leleplezett 296 GTB-be már nem 8, hanem csak 6 hengeres motor került. Ráadásul plugin hibrid rendszerrel kiegészítve.
Magyarul a Ferrari is halad a korral és próbál megfelelni az egyre szigorúbb európai károsanyag-kibocsátási normáknak.
Ennek fényében meglepő lehet az a maranellói értesülés, miszerint a Ferrari a jövőben is életben fogja tartani V12-es erőforrásait. Tűzhöz közeli források úgy tudják, hogy az olasz márka turbóval kiegészített V12-es motorokkal fog előrukkolni, melyek lökettérfogata elmarad majd a jelenleg használatos 6,5 litertől.
Érkezőben a Ferrari első szabadidőautója, a Purosangue és egy a LaFerrari utódjának tekinthető új hiperautó, melyek közös vonásának ígérkezik a V12-es szív, azt viszont nem tudni, hogy a 12 hengeres motor ezekben a típusokban pontosan milyen turbót, turbókat és hibrid technikát kaphat.
Emlékezetes, hogy a Ferrari a közelmúltban leplezte le a 812 Competizione nevezetű sportkocsiját, melynek rekorderős 6,5 literes V12-es motorja turbó és villanymotoros rásegítés nélkül is 830 lóerős teljesítményre képes. Ez pedig 2,8 másodperces 0-100-as és 7,5 másodperces 0-200-as gyorsulást, valamint 340 km/h végsebességet tesz lehetővé.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.