Autó László Ferenc 2021. szeptember. 11. 06:41

Szinte nem is létező régi Mercedes szupersportkocsiban ültünk

László Ferenc
Szerzőnk László Ferenc

Ez az egyetlen példányban létező autó büszkén viseli magán a Mercedes emblémát, azonban a fejlesztéséhez nem sok köze volt a stuttgarti gyártónak.

Eberhard Schulz, a 70-es években a Porschénél dolgozott fejlesztőként, amikor az az ötlete támadt, hogy el kellene készíteni a legendás – és nemrégiben általunk is alaposan letesztelt – Mercedes-Benz 300 SL modernkori szellemi örökösét.

A gondolatot tett követte és a Rainer Buchmann vezette frankfurti bb Auto Exklusiv Service Schulz segítségére sietett, majd pedig elkészült a mellékelt képeken látható CW 311, mellyel mi a mostani Müncheni Autószalonon ismerkedtünk meg testközelből.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

A 0,311-es légellenállási cw értékéről elnevezett szupersportkocsi fejlesztése 1972-től 1978-ig tartott. A Mercedes és Porsche alkatrészekre épülő autó mindössze 4,1 méter hosszú és alig 1,11 méter magas.

Az 1,78 méter széles, illetve 2,4 méteres tengelytávolságú CW 311 a 300 SL-éhez hasonló sirályszárnyas ajtómegoldást kapott, és érdekessége a periszkópszerű felső visszapillantó-tükör.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

A mindössze 1150 kilogramm tömegű sportautó hátul elhelyezett 6,3 literes motorja a Mercedes 600-ból származik. Az AMG által finomhangolt V8-as erőforrás 375 lóerős teljesítményű, illetve 580 Nm nyomatékú.

A 0-ról 100-ra 4,8 másodperc, 0-ról 200-ra pedig 12,7 másodperc alatt katapultáló CW 311 végsebessége meghaladja a 300 km/h-t.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Az egyetlen példányban készült különlegesség értéke jelenleg 1 millió euró (350 millió forint) magasságában mozog.

László Ferenc

A CW 311 fejlesztéséről a Mercedes egykoron semmit sem tudott, de mivel a kocsi a bemutatását követően igen pozitítv fogadtatásra talált, végül nem emeltek kifogást a csillagos embléma használata ellen. Ily módon ez az egyetlen olyan autó, mely annak ellenére viselheti legálisan a Mercedes jelet, hogy nem a Daimler készítette.

Eberhard Schulz később megalapította a Isderát, melynek hasonló felépítésű Imperator 108i modelljéből 1984-et követően néhány tucat látta meg a napvilágot.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Németh András 2025. február. 14. 18:36

Trump és kinevezettjei most egyértelművé tették Ukrajnáról, amit eddig nem lehetett kimondani

Bár igaz, hogy Donald Trump és az amerikai elnök magas rangú kinevezettjei elébe mennek az ukrajnai rendezéssel kapcsolatos orosz követeléseknek, Ukrajnában úgy vélik, az egyre valószínűbbnek tűnő tűzszüneti tárgyalásokon nem csak Moszkva érdekeit veszik figyelembe. Többek szerint egyébként nincs is végleges amerikai béketerv, inkább arról van szó, hogy a mindkét felet zsaroló washingtoni kormányzat a fejleményekhez igazítja következő lépését.