Ez az egyetlen példányban létező autó büszkén viseli magán a Mercedes emblémát, azonban a fejlesztéséhez nem sok köze volt a stuttgarti gyártónak.
Eberhard Schulz, a 70-es években a Porschénél dolgozott fejlesztőként, amikor az az ötlete támadt, hogy el kellene készíteni a legendás – és nemrégiben általunk is alaposan letesztelt – Mercedes-Benz 300 SL modernkori szellemi örökösét.
A gondolatot tett követte és a Rainer Buchmann vezette frankfurti bb Auto Exklusiv Service Schulz segítségére sietett, majd pedig elkészült a mellékelt képeken látható CW 311, mellyel mi a mostani Müncheni Autószalonon ismerkedtünk meg testközelből.
A 0,311-es légellenállási cw értékéről elnevezett szupersportkocsi fejlesztése 1972-től 1978-ig tartott. A Mercedes és Porsche alkatrészekre épülő autó mindössze 4,1 méter hosszú és alig 1,11 méter magas.
Az 1,78 méter széles, illetve 2,4 méteres tengelytávolságú CW 311 a 300 SL-éhez hasonló sirályszárnyas ajtómegoldást kapott, és érdekessége a periszkópszerű felső visszapillantó-tükör.
A mindössze 1150 kilogramm tömegű sportautó hátul elhelyezett 6,3 literes motorja a Mercedes 600-ból származik. Az AMG által finomhangolt V8-as erőforrás 375 lóerős teljesítményű, illetve 580 Nm nyomatékú.
A 0-ról 100-ra 4,8 másodperc, 0-ról 200-ra pedig 12,7 másodperc alatt katapultáló CW 311 végsebessége meghaladja a 300 km/h-t.
Az egyetlen példányban készült különlegesség értéke jelenleg 1 millió euró (350 millió forint) magasságában mozog.
A CW 311 fejlesztéséről a Mercedes egykoron semmit sem tudott, de mivel a kocsi a bemutatását követően igen pozitítv fogadtatásra talált, végül nem emeltek kifogást a csillagos embléma használata ellen. Ily módon ez az egyetlen olyan autó, mely annak ellenére viselheti legálisan a Mercedes jelet, hogy nem a Daimler készítette.
Eberhard Schulz később megalapította a Isderát, melynek hasonló felépítésű Imperator 108i modelljéből 1984-et követően néhány tucat látta meg a napvilágot.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.