Ez az egyetlen példányban létező autó büszkén viseli magán a Mercedes emblémát, azonban a fejlesztéséhez nem sok köze volt a stuttgarti gyártónak.
Eberhard Schulz, a 70-es években a Porschénél dolgozott fejlesztőként, amikor az az ötlete támadt, hogy el kellene készíteni a legendás – és nemrégiben általunk is alaposan letesztelt – Mercedes-Benz 300 SL modernkori szellemi örökösét.
A gondolatot tett követte és a Rainer Buchmann vezette frankfurti bb Auto Exklusiv Service Schulz segítségére sietett, majd pedig elkészült a mellékelt képeken látható CW 311, mellyel mi a mostani Müncheni Autószalonon ismerkedtünk meg testközelből.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/8a88691b-c98a-4588-8b59-c5b050cec829.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/20b3637f-c2bf-4fc8-abb5-6c3c3af1117b.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/9081e4c8-1181-4ea6-9b3c-d44b736bdedd.jpg)
A 0,311-es légellenállási cw értékéről elnevezett szupersportkocsi fejlesztése 1972-től 1978-ig tartott. A Mercedes és Porsche alkatrészekre épülő autó mindössze 4,1 méter hosszú és alig 1,11 méter magas.
Az 1,78 méter széles, illetve 2,4 méteres tengelytávolságú CW 311 a 300 SL-éhez hasonló sirályszárnyas ajtómegoldást kapott, és érdekessége a periszkópszerű felső visszapillantó-tükör.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/5e746932-c47d-4ea5-a3cb-e763294e5d53.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/d6d870b8-12a8-4138-8f65-156ccbacd702.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/127ba75c-2398-4a20-9d91-ebd82d5c1b1b.jpg)
A mindössze 1150 kilogramm tömegű sportautó hátul elhelyezett 6,3 literes motorja a Mercedes 600-ból származik. Az AMG által finomhangolt V8-as erőforrás 375 lóerős teljesítményű, illetve 580 Nm nyomatékú.
A 0-ról 100-ra 4,8 másodperc, 0-ról 200-ra pedig 12,7 másodperc alatt katapultáló CW 311 végsebessége meghaladja a 300 km/h-t.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/fe035002-e8cf-45b2-afad-fa07f42f299d.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/105da76b-e2f3-4f72-80b0-77491995493d.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/cc6061fc-720f-4570-91dd-65e335924b99.jpg)
Az egyetlen példányban készült különlegesség értéke jelenleg 1 millió euró (350 millió forint) magasságában mozog.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/8deb925d-18bf-4859-a40e-930137fe036c.jpg)
A CW 311 fejlesztéséről a Mercedes egykoron semmit sem tudott, de mivel a kocsi a bemutatását követően igen pozitítv fogadtatásra talált, végül nem emeltek kifogást a csillagos embléma használata ellen. Ily módon ez az egyetlen olyan autó, mely annak ellenére viselheti legálisan a Mercedes jelet, hogy nem a Daimler készítette.
Eberhard Schulz később megalapította a Isderát, melynek hasonló felépítésű Imperator 108i modelljéből 1984-et követően néhány tucat látta meg a napvilágot.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/366e2090-0b15-47a4-8ae3-021f499804ec.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/7889cd39-4d09-448b-ba12-2466a9718521.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/fcb9f979-1fed-426f-b8d8-dd7532a2f019.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/99ac2b3e-3f09-4cd6-916d-779588eaa66d.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/6e0d2c48-b64d-4811-b685-8db8b9ed0ec2.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/d63af64a-fa3a-4533-a229-11ac24940103.jpg)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.