Jegybevétellel nem számolhatott a társaság, 2019-ben 2,7 milliárd forint folyt be a belépők értékesítéséből.
A Hungaroring árbevétele az előző évi 6,47 milliárd forintról csaknem lefeleződött, 3,81 milliárdra apadt 2020-ban, a korábbi 158 millió forintos nyereséget 77 milliós veszteség követte az adózott eredmény soron – írja a Világgazdaság.
A magyar állam százszázalékos tulajdonában levő társaság forgalmának zuhanása a koronavírus-járványnak tudható be, a zárt kapus Forma–1-es Magyar Nagydíj és a Super Racing Fesztivál miatt a jegybevételtől elesett a Hungaroring.
A versenyek jegyeladásai 2019-ben a 6,47 milliárd forint nettó árbevételből 2,71 milliárdot tettek ki, tavaly azonban egyetlen fillért sem adtak hozzá a 3,81 milliárd forinthoz. A közvetítési jogdíj és a továbbszámlázott gyártási költség sora viszont kedvezőbb képet fest: 3,46 milliárd forint folyt be ezen a címen a kasszába az egy évvel korábbi 2,96 milliárd után.
2019 egyébként az elmúlt évtized legjobb esztendeje volt Mogyoródon: jócskán túlszárnyalták a korábbi 5,5 milliárd forintos árbevételt és a 114 milliós profitot. Bár az első és a második járványhullám között, a nyári időszakban valamelyest megélénkültek a tesztvezetések és a zárt körű rendezvények, nézőteres eseményekről nem lehetett beszélni.
A pálya egyéb hasznosításának bevételei 52,6 százalékkal, 346 millió forintra estek, a PR- és a marketingtevékenységből származó összeg elenyészővé vált, 61,6 millió forintról 3,7 millióra csökkent. Az egyéb bevételek 3,403 milliárdot tettek ki, amelyből a visszafizetési kötelezettség nélkül kapott állami költségtérítés 3,342 milliárd forint volt.
A 2019-ben a magyar államtól kapott 14,23 milliárd forintból 14,11 milliárdot az elszámolt jogdíjak és rendezvényszervezés után folyósítottak, emellett további 58, illetve 50 millió forintos tétel volt a zajszakértői tevékenység és a közlekedésbiztonsági program.
A költségoldal 69,7 százalékkal, 6,14 milliárd forintra csökkent. A rendezői jogdíjat az előző évi 13,63 milliárd forintról 966 millióra sikerült lefaragni, a televíziós közvetítési jogdíj pedig az éves indexálás, illetve a forint-dollár árfolyamváltozás következtében emelkedett 1,82 milliárd forintról 1,94 milliárdra.
A tavalyi zárt kapus rendezés miatt nem 2026-ig, hanem 2027-ig biztosan lesz magyarországi Forma–1-es futam – írja a Világgazdaság.