Autó László Ferenc 2021. június. 09. 11:21

Magyarországon a zöld rendszámos Hyundai Tucson és az új Bayon

László Ferenc
Szerzőnk László Ferenc

Budapest környéki utakon ismerkedtünk meg röviden a dél-koreai gyártó két új szabadidő-autójával.

A Hyundai 2004-ben mutatta be az első Tucsont, amelyet 2009-ben váltott az ix35, majd pedig 2015-ben jött ki a Tucson újabb változata. A dél-koreai gyártó alig öt évig gyártotta az utóbbi típust, amelyet nemrégiben az elsőtől az utolsó csavarig új Tucson váltott fel.

A 230 lóerős, 1,49 kWh-s akkumulátorú normál hibrid változatról a közelmúltban részletes tesztben számoltunk be, most pedig megérkeztek Magyarországra a típus plug-in hibrid változatának első példányai.

A zöld rendszámos Tucson 265 lóerős teljesítménnyel, illetve 350 Nm-es nyomatékkal rendelkezik, ami 8,2 másodperces 0–100-as szintidőt, illetve 191 km/h végsebességet tesz lehetővé.

László Ferenc

Tapasztalataink szerint a normál hibrid és a plug-in hibrid kivitel körülbelül ugyanolyan menetdinamikára képes, mert bár az előbbi változat kicsit gyengébb a zöld rendszámos testvérénél, cserébe könnyebb is annál.

A 13,8 kWh kapacitású akkumulátor nagyjából 60 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé, a menetpróba rövidsége és egyéb körülményei miatt azonban erről egyelőre nem tudunk nyilatkozni.

Összkerékhajtású, hatfokozatú automata váltós plugin hibrid Tucsonunk minimum 14,2 millió forint kifizetését követően lehet, ennyibe kerül ugyanis a típus Prime felszereltségű alapmodellje. Az Executive csúcsfelszereltségű kivitel listaára 15 millió forint.

László Ferenc

Legolcsóbban 8 millió forintért új Tucsonunk, ennyibe kerül ugyanis a Life kivitelű, kétkerékhajtású, 150 lóerős teljesítményű 1.6 T-GDI LP alapmodell. Ugyanennek a típusnak az összkerekes változata minimum 8,65 millió forintért vezethető haza.

A 180 lóerős lágyhibrid 1.6 T-GDi HP MHEV 9,7 millió forinttól indul az eggyel magasabb, Comfort szintű felszereltség mellett, 230 lóerős 1.6 T-GDi hibridünk pedig minimum 10,5 millió forint ellenében lehet.

László Ferenc

Az elődjénél 2 centiméterrel hosszabb, 1,5 centiméterrel szélesebb és 1 centiméterrel hosszabb tengelytávú szabadidő-autó hátul ülő utasai az eddiginél 2,6 centiméterrel nagyobb lábhelyet kapnak.

Kiviteltől függően minimum 546–620 liter fér a csomagtartóba, amely a 40:20:40 arányban osztott hátsó ülések lehajtását követően 1725–1799 liternyi pakkot képes magába fogadni.

Hyundai Bayon

A Hyundai március elején mutatta be eddigi legkisebb európai divatterepjáróját, a 4,18 méteres hossza révén még a Konánál is kisebb Bayont, amely most ugyancsak megérkezett Magyarországra.

Legolcsóbban 5,3 millió forintért lehet megvásárolni, ennyibe kerül a típus 84 lóerős 1,2 literes szívó benzinmotorral és ötfokozatú kézi váltóval szerelt, Entry felszereltségi szintű alapmodellje.

László Ferenc

A 100 lóerős teljesítményű 1 literes turbós benzines kivitel alapára 6,4 millió forint, kézi váltó, illetve Comfort felszereltségi szint mellett.

László Ferenc

Az ugyanennek a motornak a 120 lóerős változatával szerelt 48 V-os lágyhibrid Bayon 7,05 millió forinttól indul, a csúcsot pedig a 120 lóerős motorral és hétfokozatú DCT automata váltóval felvértezett Premium kivitel jelenti, melynek alapára 7,75 millió forint.

László Ferenc

A gyártó 5 év kilométer-korlátozás nélküli garanciát vállal a 411 literes csomagtartóval rendelkező típusra.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Kult HVG 2024. november. 26. 20:00

"Amit mi csinálunk, az hosszútávfutás" – színfalak mögött az Ivan & The Parazollal

Néhány napon belül több helyen és több helyzetben is találkoztunk a jövőre hatodik nagylemezét megjelentető Ivan & The Parazollal, hogy megtudjuk, mitől különleges a zenekar új nagylemeze, hogyan áll most a 14 éves zenekar, mi történt velük az elmúlt években, és miért gondolják azt, hogy eljött az együttes aranykora. A HVG kisfilmje.