Autó hvg.hu 2021. június. 04. 06:41

Magyarországon a szupersportos új Porsche 911 GT3

Fény derült az eddigi legsportosabb, 510 lóerős szívómotoros új 911-es hazai árára.

A Porsche februárban leplezte le a közelmúltban generációváltáson átesett 911-es sportkocsi eddigi legsportosabb változatát, a 911 GT3-at, melynek nemrégiben megkezdődött az értékesítése.

Magyarországon minimum 67,8 millió forintot kell fizetni az új 911 GT3-ért, mely ily módon jelentősen drágább az 52,5 millió forinton nyitó 450 lovas 911 Carrera 4S-nél, de olcsóbb az 580 lóerős összkerekes 911 Turbónál, mely 74,8 millió forinttól indul.

Porsche

A hátsókerék-hajtású GT3 mozgatásáról egy 4 literes szívó boxermotor gondoskodik. A 9000-es maximális fordulatszámú erőforrás 510 lóerős teljesítményt, illetve 470 Nm-es nyomatékot szabadít rá az aszfaltra.

Az összes többi 911-es kiviteltől eltérően nem nyolc-, hanem hétfokozatú PDK automata váltó 3,4 másodperces 0–100-as szintidőt tesz lehetővé, a végsebesség 318 km/h. A 911 GT3 hatfokozatú kézi váltóval is rendelhető, ami 3,9 másodperces 0-100-as gyorsulás mellett 320 km/h-s legnagyobb tempó elérését biztosítja.

Porsche

A 0-ról 200-ra 11,9 másodperc alatt felgyorsuló kézi váltós újdonság mindössze 1418 kilogrammot nyom a mérlegen, és a 10,8 másodperces 0-200-as szintidejű PDK-s verzió tömege sem több, mint 1435 kilogramm.

A korábbiaknál szélesebb gumikat és nagyobb teljesítményű fékrendszert kapott Porsche 911 GT3 6:59.927-es köridőt futott a Nordschleife 20,832 kilométeres aszfaltcsíkján. Összehasonlításképp, az előd GT3 7:12.7-es, az előző GT3 RS pedig 6:56.4-es köridőre volt képes ugyanitt.

Porsche

A 911-esből hamarosan érkezik egy még sportosabb, az igazi versenyautókhoz még közelebbi kivitel, a GT3 RS ára és specifikációi egyelőre még ismeretlenek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.