Demeter Péter
Szerzőnk Demeter Péter

A tetszetős negyedik generációs Seat Leon alig egy éve van piacon és idéntől a benzin és dízelmotoros kínálathoz csatlakozott a plugin hibrid verzió is. Kipróbáltuk.

A konnektoros Leon receptje ugyanaz, mint az Audi A3 40 TFSI e, a Volkswagen Golf GTE és a Skoda Octavia iV modelleknek: az 1.4 literes, 150 lóerős benzin turbómotort egy 12,8 kWh akkumulátorral és 85 kW e-motorral párosítanak, ami 204 lóerős összteljesítményt eredményez. A végeredmény egy jól használható, praktikus, kompakt hibrid, egy egyre fontosabb számmal. A lényeg ugyanis manapság a 27 g/km-es CO2 kibocsátás.

A Leon igen jól eltalált, dinamikus formái mellett a másik nagy előnye a tágasság. Bár egy kompakt ötajtóssal van dolgunk, középkategóriás modellek közül is megirigyelhetné néhány a hátsó üléshelyek méretét és kényelmét. A hibrid csomagtere ugyan 110 literrel karcsúbb, mint a standard változatoké, és valóban a 270 literes űrtartalom papíron nem jelentős, de a síkokkal határolt oldalai miatt az adott térfogat tulajdonképpen jól kihasználható.

Képgaléria

Az utastér a német konszern által felügyelten jól tervezett, minőségi. A puha tapintású felületek mellet persze az alsóbb régiókban már sok a kemény műanyag. A modell egy 10 colos információs és szórakoztató rendszert kapott, ami gyors működésű és jó grafikájú. Ugyanakkor az érintésvezérlés talán túl sok funkciót kapott. A hőmérséklet-szabályozástól kezdve, a hangerő csúszkájáig. Kihívást jelent az érintésvezérelt felületeken a kívánt eredményt kiügyeskedni.

A Leon e-Hybrid alapvetően elektromos üzemmódban indul, és addig abban is marad, amíg az akkumulátor le nem merült. A 204 lóerő bőségesen elegendő, hogy 7,4 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsítsa a kocsit, ami igazán dinamikus benyomást kelt. Valójában, függetlenül az akkumulátor töltöttségi szintjétől, mindig elég agilis a Leon, az 1.4 literes motor is szépen mozgatja.

A menetstabilitása szokásosan határozott, a konszern futómű-politikája nagyon dicséretes, bár nem sportautó a Leon hibrid, de Sport-módban szórakoztatóan, lendületesen is lehet vele közlekedni. Elég könnyűnek is érződik az autó 1670 kilós saját tömege ellenére is. A tesztautóban lévő hatfokozatú DSG automata sebességváltó is partner minden helyzetben, tökéletesen adagolja a motor erejét.

Az otthoni konnektorból történő töltés nem kifejezetten acélos a Leon PHEV esetében, közel 6 óra a teljes feltöltés ideje. A 12,8 kWh kapacitás viszont elegendő 40-50 kilométer megtételéhez elektromos módban, ami azt jelenti, hogy a jellemző napi rutinutakra a legtöbb esetben elegendő. Ha valaki nagyjából száz kilométert autózik naponta, akkor 3-3,5 l/100 km körüli üzemanyag-fogyasztással számolhat hosszabb időtávon. Dinamikus vezetés mellett is vállalhatóan alakul a fogyasztása, mert jellemzően országúti szakaszokkal az érték 4,8 l/100 kilométerre jött ki.

Képgaléria

12,4 millió forintos alapár egy kompakt autóért nem éppen szerény, de plugin hibrid mércével mérve mára ez abszolút piaci árazás. A némileg kisebb akkus - 9.8 kWh - Renault Megane E-Tech jóval kedvezőbb alapárú, a Ford Kuga divatos SUV pedig 14.4 kWh-s akkumulátorral, már egymillióval drágább. A modell másik érdekessége a saját spanyol konkurenciája a Cupra Leon e-Hybid, ami némileg erősebb, 245 lóerős teljesítményű és alapára 13,5 millió forint. A német konszern jól látszik, kifinomult árazási stratégiával megint saját márkái között próbálja felosztani a szóba jöhető vásárlóközönséget, hogy mindenki megtalálja, amit keres.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Kult HVG 2024. november. 26. 20:00

"Amit mi csinálunk, az hosszútávfutás" – színfalak mögött az Ivan & The Parazollal

Néhány napon belül több helyen és több helyzetben is találkoztunk a jövőre hatodik nagylemezét megjelentető Ivan & The Parazollal, hogy megtudjuk, mitől különleges a zenekar új nagylemeze, hogyan áll most a 14 éves zenekar, mi történt velük az elmúlt években, és miért gondolják azt, hogy eljött az együttes aranykora. A HVG kisfilmje.