Autó hvg.hu 2021. május. 22. 06:41

Eladó a nagyon ritka első turbós BMW egy megkímélt példánya

Ez a remek állapotú BMW 2002 egyenesen a 70-es évek közepére repít vissza bennünket.

A BMW az 1973-as Frankfurti Autószalon leplezte le első turbóval szerelt sorozatgyártású modelljét, a 2002 Turbót. Melyből egy makulátlannak ígérkező példány most éppen új gazdájára vár, íme:
Classicdriver
Classicdriver

A mellékelt fotókon látható ezüstszínű autó 1974-ben látta meg a napvilágot. A remek állapotú kocsi eddig 85 ezer kilométert hagyott maga mögött, az árcéduláján pedig 98 500 eurós, vagyis átszámítva mintegy 35,3 millió forintos összeg olvasható.

Classicdriver
Classicdriver

Összehasonlításképp, egy 411 lóerős BMW M2 Competition nemrégiben 19 millió forintos áron búcsúzott a piacról, a 480 lóerős új BMW M4 29,2 millió forinttól indul, a 600 lóerős BMW M5 alapára pedig 38,9 millió forint.

Classicdriver
Classicdriver

A két év alatt mindössze 1 672 példányban gyártott BMW 2002 Turbo 2 literes benzinmotorja a KKK turbófeltöltőnek köszönhetően 170 lóerős teljesítményt ad le 5 800-as percenkénti fordulatszámon, a csúcsnyomaték pedig 240 Nm.

Classicdriver

És ez bőven elegendő az 1 tonnánál alig nehezebb kétajtós kocsi igen dinamikus mozgatásához. A 2002 Turbo 6,9 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége 210 km/h.

Classicdriver

 

Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.