Egy hasonló autó 3-4 millió dollárt is érhet, de a legelső autó státusza egészen különleges.
Idén egy nagyon különleges Ferrari F50 vesz részt az Amelia Island Concourse rendezvényen. A 001-es alvázszámú, vagyis a legelső F50-es, amelyet a Ferrari még 1995-ben gyártott az összesen elkészített 349 autó közül.
Azon kívül, hogy ez volt az első F50, amely kigördült Maranellóból, különlegessége, hogy a kocsit Jean Blaton belga versenyzőnek szánták, egyben ez az egyetlen ilyen autó, amely keskeny sárga díszítő csíkot kapott., amely a versenypilóta saját autóinak színe volt hagyományosan.
Annak érdekében, hogy a szuperelegáns rendezvényen részt vehessen, az F50-est érintetlen állapotúra restaurálták és mindezt meg is örökítették egy videóban. Fontos megjegyezni, hogy ellentétben mondjuk a Porschéval, amely gyárt alkatrészeket klasszikus modelljeihez is, a Ferrari nem teszi ugyanezt. Lényegében pótalkatrészeket találni egy ilyen autóhoz egyenlő a lehetetlennel.
Többek között az egyik legnehezebb feladat a kabintér kárpitjait eredeti anyagában újra létrehozni, amihez megkeresték a korabeli beszállítót is, akinél kiderült még van abból a nyersanyagból, amiből az F50-es műszerfalborítását csinálták. Így sikerült azt is elérni, hogy teljesen azonos anyaggal újítsák fel ezt a területet is a kocsiban.
A Ferrari F50-et az 1995-ös Genfi Autószalonon mutatták be a Ferrari 50. évfordulója alkalmából. Az árát leginkább egyedisége határozza meg. Hamarosan eladó sorba kerül például a 48-as számú darab, amely várhatóan 3,4-3,75 millió dolláros áron kellhet el. Elképzelni is nehéz, mennyire értékes lehet ennek fényében a 001-es.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.