Az olaszok hivatalosan szerdán mutatták be a Ferrari 812 Competizionét, a márka történetének legmagasabb fordulatszámon hajtható utcai Ferrariját. Majd meglepetésre bemutattak még egyet.
Elég erős játékost harangozott be még a múlt hónapban a Ferrari, amikor megelőlegezte a 812 Superfast legerősebb változatának bemutatóját. A hivatalos premierre szerdán került sor és már tudni lehet, hogy a 830 lóerős autó vélhetően az egyik utolsó V12-es szívómotorú utcai Ferrari. Azonban a Ferrari a 812 Competizone mellett még rátett egy lapáttal az eseményre, és meglepetésként bemutatta ugyanennek a változatnak a targatetős, Competizione A (Aperta) variánsát is.
A nyitott tetős modell meglepetésként lépett elő, mert korábban erről semmilyen előzetes anyagot nem adtak ki az olaszok. A V12-es motorok alapját mindkét esetben a jól bevált 6.5 literes egység adja. A 650 Nm-es nyomaték, amellyel rendelkeznek, csak a hátsó kereket hajtja, a fordulatszám-leszabályozás 9500 fordulat per percnél van, ezzel ezek a valaha volt legnagyobb fordulatszámon üzemelő közúti Ferrarik.
A 812 Competizione nem csak irdatlan erős, de viszonylag könnyű is: 1477 kilogramm mindössze, így 2,85 másodperc alatt eléri a 100 km/h-s sebességet, a 0–200 km/h-t pedig 7,5 alatt teljesíti. A végsebessége 340 km/h. A targatetős Competizione A hasonló menetdinamikai adatait még nem tették közzé, mindenestre sokat nem veszíthet a kupéval szemben, mert a súlycsökkentés érdekében a Ferrari teljes egészében szénszálas anyagokból alakította ki a kocsi úgynevezett "targa" tetejét, amelyet használaton kívül külön tárolóban lehet elhelyezni.
A Ferrari egyelőre nem árult el részleteket a kocsik árairól, sem arról, hogy a limitált széria jelen esetben összesen hány darab autó legyártását jelenti majd. Ugyanakkor vélhetően az összes a 812 Competizionét és 812 Competizione A-t már rég lekötötték a megrendelők.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.