A Toyota, a Honda és a Ford a dobogón.
A Tesla a napokban közzétett 2021. első negyedéves pénzügyi jelentése mellett azt is elárulta leginkább honnan érkeznek a vevőik. Meglepetésnek biztosan nem mondható, hogy 98 százalékban belső égésű motorral hajtott autókból (ICE), beleértve a hibrideket használók ülnek át Teslába.
Érdekesebb, hogy a három megnevezett legnagyobb márka, ahonnan a vevőik jönnek, nem prémium gyártó – legalábbis az USA-ban. A Toyota, a Honda és a Ford van az első három helyen. Igaz ezek a márkák olyan széles termékskálával rendelkeznek az Egyesült Államokban, hogy pontos típusok nélkül ez is inkább csak tájékoztató adat. Ugyanakkor a prémium márkák is igen jelentős hányadot tesznek ki, a kaliforniai cég új vevőinek több mint egyharmadát képviselik, élükön a BMW, a Lexus és az Audi korábbi vevőivel.
A korábban említett három vezető márkával kapcsolatban megjegyzi az Insideevs.com, hogy az elmúlt évtizedben nem erőltették az elektromos autókat, így nem csoda, hogy a vevők más autómárkát kerestek. A BMW-t említve kiemelik, hogy ugyan létezett az i3-as modell, de ezen kívül jó ideig nem volt más olyan típus, ami a prémium márkák vevői számára szóba jöhetett volna.
A Tesla a napokban közzétett jelentése alapján a bevétele 10 milliárd 389 millió dollár lett, 74 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A vállalat rekordszámú járművet gyártott és szállított ki az első negyedévben, az autók értékesítéséből származó bevétele 75 százalékkal, 5 milliárd 132 millió dollárra nőtt. Éves összevetésben a termelés 76 százalékkal, 180 338 darabra emelkedett, míg a kiszállított járművek száma 109 százalékkal, 184 877-re ugrott.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.