Az Artura alig több mint 8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 200-as tempóra.
A McLaren februárban leplezte le első sorozatgyártású plugin hibrid modelljét, a 225 ezer dolláros (67,5 millió forint) Arturát, melynek most a hivatalos, minősített menetteljesítmény adataira is fény derült.
Az 1 498 kilogrammos Artura 3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra, a 0-200-at 8,3 másodperc alatt abszolválja, és a 0-300-as sprinthez sincs szüksége 21,5 másodpercnél több időre. A negyedmérföldes gyorsulást 10,7 másodperc alatt abszolváló sportkocsi elektronikusan korlátozott végsebessége 330 km/h.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/eaaa60ea-800a-4f2b-bce2-7a5040b28769.jpg)
A teljesen új platformra épülő modell összteljesítménye 680 lóerő, ami mellé 804 Nm-es nyomaték társul. Ebből 585 lóerőt és 584 Nm-t a mindössze 160 kilogramm tömegű 3 literes biturbó V6-os benzinmotor, 95 lóerőt és 225 Nm-t pedig egy villanymotor állít elő.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/971a8a47-dacb-48d0-a7a1-1ac614fd9a3a.jpg)
A 2,5 óra alatt feltölthető 7,4 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátornak köszönhetően ez a valaha készült legalacsonyabb fogyasztású McLaren, mellyel adott esetben akár 30 kilométer is megtehető tisztán elektromosan, maximum 120-as tempóval. A hibrid technika össztömege alig 130 kilogramm.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/0a4f54c2-24f4-441b-9c49-a97ca8650d2c.jpg)
A duplakuplungos automata váltó nyolc előremeneti fokozattal rendelkezik, de hagyományos hátramenet nincs benne, tolatáskor ugyanis minden esetben a villanymotor mozgatja az autót.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.