Nagy várakozás előzte meg az első Dacia-villanyautó érkezését.
A Dacia Spring kisméretű városi crossover tavaly decemberben mutatkozott be hivatalosan. Az 5 ajtós és 4 üléses jármű hossza mindössze 3,7 méter, a szélessége 1,6 méteres, és a belső tér hossza 2,4 méter. A Spring csomagtere 300 literes, és a hajtását egy 44 lóerős elektromos motor biztosítja. A Dacia elektromos autó teljes tömege 995 kilogramm – ebből hivatalosan 280 kilót nyom az akkucsomag.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/1441f072-f904-448e-ad92-deb415d54d48.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/37af707f-f4aa-4db9-8816-94610a447aaf.jpg)
A kocsi 26,8 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátora 225 kilométeres WLTP-hatótávú, azonban csak városi használat mellett a gyártó szerint ez elérheti a 295 kilométert is. 30 kW-os egyenáramú töltőről az autó nagyjából egy óra alatt nyeri vissza a teljes hatótávra elegendő erejét.
Az első körben a romániai árlistával jelentkező gyártó most a magyarországi árakkal is jelentkezett, amit a Villanyautósok oldal vett észre. Ennek értelmében a Dacia Spring Electric 45 modell Comfort felszereltséggel 6,49 millió forint lesz, míg a Comfort Plus változat, aminek lényege egy modernebb infotainment-rendszer, 6,9 millió forintba kerül hivatalosan alapáron. Lényeges információ még, hogy a CCS Combo csatlakozós, maximum 30 kW teljesítményre képes egyenáramú töltési lehetőség mindkét változathoz megrendelhető lesz 180 ezer forintos felárral.
Természetesen a Dacia Spring igazi vonzerejét az állami támogatási programok jelenthetnék, amelyek korábban 2,5 millió forinttal csökkentették a bruttó vételárat. A tavaly nyáron indított támogatási program azonban mostanra betelt.
Két Renault között látszik igazán, mekkora a Dacia elektromos autója
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
![](https://cdn.hvg.hu/img/partolo_tagsag/HVG_hetilap_2_ho_50_off_kampany_03_640x360.png)