A Gordon Murray Automotive T.50s Niki Laudát tonnánként 835 lóerő mozgatja, hátulján pedig egy méretes ventilátor található.
A Gordon Murray Automotive tavaly augusztusban leplezte le az ikonikus McLaren F1 szellemi örökösének tekinthető T.50 hiperautót, amelynek versenypályás használatra szánt változata most debütált T.50s Niki Lauda néven.
A 3,1 millió fontos (1,29 milliárd forint) és mindössze 25 példányban gyártandó autó szíve egy alig 166 kilogramm tömegű 4 literes V12-es szívó benzinmotor, amely maximum 12 100-as percenkénti fordulatszámú erőforrás, 730 lóerős teljesítményt, illetve 485 Nm-es nyomatékot ad le a hátsó kerekekre.
A hatfokozatú váltó kétféle kivitelben érhető el. A rövidebb áttételezésűvel 274 km/h, a hosszabb áttételezésűvel pedig 322 km/h-s maximális sebesség érhető el.
A sofőr középen foglal helyet, felár ellenében egy opcionális utasülés rendelhető. Az újdonság érdekessége a hátsó részén elhelyezett, maximum 7 ezres percenkénti fordulatszámra képes, 40 centiméter átmérőjű ventilátor.
Ennek a villanásnyi ideig egykoron a Formula–1-ben is használt megoldásnak köszönhetően jelentősen növelhető a leszorítóerő, valamint csökkenthető a légellenállás és lerövidíthető a fékút.
A komplett aerodinamikai csomag 1500 kilogrammos leszorítóerőt biztosít az alig 852 kilogramm tömegű autónak, így az elvileg akár fejjel lefelé is vezethető. Például egy alagút felső részén.
Az elképesztő leszorítóerőnek köszönhetően a kanyarsebességek is igen komolynak ígérkeznek. Míg egy Dodge Viper ACR és egy McLaren Senna GTR normál gumikon 1,5 G-s, illetve 1,84 G-s oldalgyorsulásra képes, addig a T.50s 2,69 G-t tud.
Amennyiben speciális versenygumikat szerelnek ezekre az autókra, akkor rendre 1,8 G-s, 2,2 G-s, illetve – tessék megkapaszkodni – 3,2 G-s oldalgyorsulásokat is el lehet érni velük.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.