A japán gyártó merőben új külsővel és fejlett hibrid hajtással állítja hadrendbe népszerű kompakt szabadidő-autója harmadik kiadását.
A merész új designt kapott kompakt divatterepjáró 3,5 centiméterrel hosszabb, 3,2 centiméterrel szélesebb és 2,5 centiméterrel magasabb az elődjénél. A tengelytávolság 2 centiméterrel nőtt, így a bent ülőknek a korábbiaknál tágasabb tér áll rendelkezésükre.
A fejtér mindenhol 1,5 centiméterrel gyarapodott, a hátul helyet foglalók lábának pedig 2,8 centiméterrel több hely jut. Az áttervezett hátsó futóműnek köszönhetően a csomagtartó kapacitása 50 literrel nőtt.
Az utastérbe a korábbiaknál jobb minőségű, puhább tapintású anyagok kerültek. A kormány mögött egy 12,3 colos digitális műszeregység található, az Android Auto és Apple CarPlay támogatású középső érintőkijelző 9 colos képátlójú, a szélvédőre vetítő HUD képe 10,8 colos.
A 11 színben és 5 kéttónúsú fényezéssel rendelhető új Qashqai a típus történetében először mátrixos Full-LED fényszórókat kapott, és ugyancsak újdonság az opcionális 20 colos könnyűfémfelni.
A 12 V-os lágyhibrid technikával kiegészített 1,3 literes turbós benzinmotor kétféle teljesítménnyel rendelhető: a gyengébb 138, az erősebb 156 lóerős. A típust hatfokozatú kézi, illetve CVT automata váltóval, kétkerék-, illetve összkerék-hajtású változatban gyártják.
Dízelmotor nincs a kínálatban, viszont a Qashqaiba érkezik a Japánban árult Nissan Note-ban lévő fejlett e-Power hibrid hajtáslánc továbbfejlesztett változata. Ennek fő egysége az 1,2-ről 1,5 literesre növelt belsőégésű motor, amely közvetlenül sosem hajtja a kerekeket, hanem generátorként energiát termel a hajtófunkciót ellátó villanymotor számára.
Ez a Leaf villanyautóhoz hasonlóan akár egypedálos módban is vezethető kivitel 187 lóerős teljesítményű, illetve 330 Nm nyomatékú, viszont összkerékhajtással nem rendelhető.
Az egyelőre ismeretlen árú új Nissan Qashqai forgalmazása idén nyáron kezdődik meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.