Autó hvg.hu 2021. február. 19. 04:13

Jobb, ha egy autótípus valódi nevet kap és nem egy számot ?

Ferrari Enzo vagy Ferrari 812, melyik marad meg jobban?

Az autóiparban az egyes típusok elnevezése külön ideológiák mentén történt mindig is. A Seat például már régóta valamilyen spanyolországi földrajzi nevet ad autóinak, más tutibiztosra megy és a nagyon nemzetközi kifejezésekre esküsznek, mint a Honda például a Jazz elnevezéssel, lehetőleg elkerülve az egyes nyelvek hasonló írásmódú, de eltérő jelentéssel bíró szavaiból adódó kellemetlenségeket. 

Egy ötszázfős mintán most vizsgálták azt a kérdést, hogy az emberek a nevekre vagy az alfanumerikus elnevezésekre emlékeznek-e jobban az autómárkák típusainál. A Vanarama cég a világ 45 legnépszerűbb autómárkájának 253 típusát kutatatta le.

Az eredmények elég egyértelműek, a kutatások szerint az Enzo, a California, vagy LaFerrari sokkal jobban beég, mint a 812, 488 vagy mondjuk az F8 még egy Ferrari esetében is.

A kutatás arra is rámutatott, hogy minél átlagosabb egy autó, annál szerencsésebb, ha „rendes” nevet kap és nem egy számot, vagy kombinációt.

Az autóipari cégek mégis elég nehezen váltanak, ha hagyományosan a számokat preferálták korábban. Ugyanakkor váltásra is van példa, nemrégiben az amerikai Cadillac meglépte ezt, és a jelenlegi CT6 vagy XT5 kombinációk helyett megint tényleges szavakat használnak majd elektromos autóik elnevezésében, mint például az első Cadillac Lyric-nél.

Persze az olyan korántsem konvencionális módszerek, mint amivel a Tesla is élt, hogy az autói kiadnak egy kvázi értelmes szót is működhet. A Tesla modellek: S3XY összevonása beleillik Elon Musk egyedi világába.

Még egy érdekes aspektust vizsgáltak, miszerint, milyen típusú elnevezések a legjellemzőbbek. Ezek szerint a legtöbben a kombinációkra esküsznek – vélhetően ebből adódik globálisan a legkevesebb gond, akár jogi, akár jelentésbeli – majd a rövidítések, szóösszevonások, mitológiai elnevezések, és földrajzi helyek következnek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.