A közel százéves amerikai Chryslert megszüntethetik az amerikai–olasz–francia fúzió nyomán.
A PSA és a Fiat-Chrysler szövetségével egy 50 milliárd dolláros üzlet nyomán jön létre hamarosan a világ negyedik legnagyobb autógyártó egyesülése Stellantis néven, amelyben 14 márkát fognak össze, köztük a Peugeot-t, a Citroent, az Opelt, a Fiatot, az Alfa Romeót, a Lanciát, a Jeepet és a Chryslert. Az Assosiated Press beszámolója szerint a PSA Group jelenlegi vezére Carlos Tavares, aki várhatóan a szövetség vezetője is lesz, ugyanazt az üzleti sablont követi majd a hamarosan létrejövő Stellantis-csoport esetében is, amelyet már több ízben is sikerre vitt.
A Tavares által alkalmazott cégvezetés lényege a szigorú költséghatékonyság, amelynek keretében az olyan modelleket, illetve céges tevékenységeket leépítik, amelyek nem kellően nyereségesek. Ez a módszer már többször bevált a számára, előbb akkor, amikor a Nissan észak-amerikai piacának vezetőjeként dolgozott, majd pedig amikor az Opel a francia PSA tulajdonába került 2017-ben. A német márka húsz év után, először tudott nyereségesen működni 2019-ben.
Ennek az üzleti metódusnak lehet az áldozata ugyanakkor a Chrysler, amely egykor Amerika egyik legnagyobb autómárkája volt, mára azonban összesen három modellt kínál: a 300-as limuzint, a Pacifica kisbuszt és a Voyager egyterűt. Az európai piacon egyébként sem létező Chyrsler eladásai a tavaly 19 százalékot csökkentek október hónapig az egy évvel korábbi adatokkal összehasonlítva.
A vállalatok még nem jelentettek be semmilyen döntést a márkákról, ugyanakkor már a járműplatformok megosztásáról tárgyalnak, amivel milliárdos megtakarítást érhetnek el a mérnöki és gyártási költségekben. Ez egyben munkahelyek elvesztését jelentheti Olaszországban, Németországban és Michiganben, mivel a PSA Peugeot technológiáját integrálják az észak-amerikai és olasz járművekbe.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.