A német cég ötödik elektromos autója lesz az ID.6 nevű limuzin, amely méretében nagyjából a jelenlegi Passatnak felel majd meg.
Nagyon úgy fest a hagyományos motorú Passat lassan eltűnik a gyártó palettájáról. A Volkswagen közel 50 éve megjelent típusából a hagyományos üzleti formájú szedánt már biztosan megszüntetik, a kombi egyelőre még marad a német márka kínálatában.
Helyettük nagy erőkkel érkeznek az újabb és újabb elektromos modellek, amelyek egységesen a Volkswagen-csoport villanyautós platformjára épülnek, amelyet MEB-nek neveznek. Ez a kifejezetten villanyautókhoz használt rendszer lehetővé teszi, hogy azonos alapra nagyon különböző autók épüljenek, így a kisméretű ID.2-től, akár az SUV ID.4 vagy akár egy nagyobb modell is tervezhető rá.
Az ID.6, amelyről most az Autocar számolt be egymotoros, de összkerékhajtású modellként két motort is kaphat. Hasonlóan a több elektromos Volkswagenhez, amely az ID-családhoz tartozik, megválasztható, milyen akkumulátorkapacitással kéri a vevő. A vadonatúj ID.6 esetében az elméleti maximum 84 kWh, amivel nagyjából 700 kilométert lehet megtenni.
Mindehhez, hozzájön még az a lehetőség is, hogy ezt az autót már 200 kW-os teljesítménnyel is lehet tölteni, amelynek köszönhetően 10 perc alatt lehet akár 180 kilométerre való áramot lehet az akkumulátorba juttatni.
Az ID.6 gyártása 2023 környékén indulhat el a Volkswagen emdeni gyárában, ahol eddig a Passat és az Arteon készült. Az üzemben komoly átalakítások lesznek, amelynek nyomán az éves kapacitása 300 ezer elektromos autó lesz.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.