Az első sorozatgyártású villanymotoros Mustanggal közel 500 kilométert is meg lehet tenni egy töltéssel.
Az Európában használatos régi NEDC-, illetve újabb WLTP-szabványok alapján számított villanyautó hatótávolságok sokszor köszönőviszonyban sincsenek a valós életben tapasztalható hatótávokkal, viszont a szigorúbb, életszerűbb amerikai EPA-szabványban a tapasztalatok szerint meg lehet bízni. És most kiderült, hogy a Ford Mustang Mach-E mekkora EPA-hatótávval rendelkezik.
A közeljövőben Magyarországra is megérkező elektromos autó 98,8 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt, hátsókerék-hajtású változata az amerikai szabvány szerint 300 mérföldes, vagyis mintegy 480 kilométeres hatótávval bír. Az összkerekes változat hatótávolsága mintegy 430 kilométer.
A 75,7 kWh kapacitású hátsókerekes kivitel közel 370 kilométert tud megtenni egy töltéssel, ugyanezzel a teleppel és összkerékhajtással pedig mintegy 340 kilométeres hatótávra lehet számítani.
Az EPA-szabvány szerint mért hatótáv tekintetében a Mustang Mach-E olyan riválisokat szorít maga mögé, mint például a Hyundai Kona Electric, a Kia Niro EV, a Jaguar I-Pace vagy az Audi e-tron. Ebben a kategóriában csak két modell végez az új Ford előtt: az 560 kilométeres hatótávolságú Tesla Model 3, illetve az 520 kilométeres hatótávú Tesla Model Y.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.