Autó hvg.hu 2020. november. 02. 16:21

Húszféle abronccsal itt a 2020-as magyar téligumi-teszt

A hazai listában téli és négy évszakos abroncsok egyaránt szerepelnek.

A Használtautó.hu immár kilencedszer bonyolította le nagyszabású téligumi-tesztjét a Hungaroringen található tanpályán. A teszten 20 féle abroncsot próbáltak ki, közöttük idén is voltak új és használt téli, nyári, illetve négyévszakos abroncsok. A tesztelésnél a jelenlegi piaci eladások alapján legnépszerűbb abroncsméretet választották ki, ami idén a 205/55 R16 méret volt. A teszt során száraz és nedves aszfalton, valamint nedves, a jéghez hasonló tapadási tényezőjű műgyantán vizsgálták a gumik tulajdonságait.

Az összesítésben a 2020-as tesztben 92,7 százalékos eredménnyel a Goodyear Ultragrip 9 abroncs végzett az első helyen – első sorban a jeges útfelületen elért legrövidebb fékúthosszának köszönhetően – míg a második helyen a BFGoodrich G-Force Winter 2, a harmadikon pedig a Hankook Winter i*cept RS2 W452 abroncs végzett.

A teszt általánosnak mondható tapasztalata, hogy a prémium márkájú abroncsok előnye, hogy stabilabb eredményeket tudtak folyamatosan produkálni, és a megismételt mérések esetében kisebb szórást mutatnak az eredményeik.

Az idei próba másik jellegzetessége, hogy az egyes feladatok során – fékezés vizes, illetve száraz aszfalton, majd műgyantán – más és más abroncs teljesített a legjobban. Vizes aszfalton például a Nexen abroncsa produkálta a legrövidebb fékutat, míg műgyantán a teljesen ismeretlen, Triangle – egyébként kínai – márka végzett az élen. Idén is a műgyantás eredmények miatt kapott rossz minősítést több négy évszakos modell is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.