Autó hvg.hu 2020. október. 12. 07:59

Vége a dízel Mazda 6 európai pályafutásának

A hónap végén véget fog érni a dízelmotoros Mazda 6 gyártása.

Brit lapértesülések szerint a Mazda 6 szedánban és kombiban használt 2,2 literes dízelmotort olyan jelentősen át kellene alakítani ahhoz, hogy megfeleljen az EU egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási normáinak, hogy az már nem kifizetődő a japán gyártónak. Ennek következtében október végén megszűnik a dízel Mazda 6 gyártása, a raktáron lévő autókat pedig várhatóan az év végéig mind eladják.

Magyarországon jelenleg 10,3 millió forint ellenében lehet legolcsóbban Mazda 6-osunk, ennyibe kerül ugyanis a 145 lóerős benzinmotorral szerelt G145 Attraction kivitel. A 150 lóerős dízel egységgel felvértezett CD150 Revolution alapára 11,3 millió forint, a 184 lóerős CD184 pedig 12,6 millió forinttól indul.

László Ferenc

A CX-5 divatterepjáró egyelőre tovább fog készülni dízelmotorral, azonban nem tudni, hogy meddig.

A Mazda a közelmúltban a 3-as sorozattal vezette be új fejlesztésű Skyactiv X motorját, mely egyesíti magában a benzines és a dízel egységek előnyeit.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Kult HVG 2024. november. 26. 20:00

"Amit mi csinálunk, az hosszútávfutás" – színfalak mögött az Ivan & The Parazollal

Néhány napon belül több helyen és több helyzetben is találkoztunk a jövőre hatodik nagylemezét megjelentető Ivan & The Parazollal, hogy megtudjuk, mitől különleges a zenekar új nagylemeze, hogyan áll most a 14 éves zenekar, mi történt velük az elmúlt években, és miért gondolják azt, hogy eljött az együttes aranykora. A HVG kisfilmje.