70 éve tarja a sebességrekordot a saját géposztályában.
A korai ’50-es években a márka tulajdonosa, Enzo Ferrari nemcsak az autósportban, de a vízen is a leggyorsabb akart lenni. Ezért mérnökeivel, pénzzel és egy versenymotorral csatlakozott Achille Castoldi motorcsónak-versenyző projektjéhez, aki a leggyorsabb vízi járművet akarta megalkotni. Az együttműködésből egy egyedülálló versenyhajó született, amely olyan sebességrekordot állított fel a 800 kilogramm alatti géposztályban 242 km/h-s tempóval, amelyet közel 70 éve nem döntöttek meg.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/d0ab1fab-9d48-4ac1-810f-22501dc2d14c.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/5e4b64c7-26cc-4ee3-9434-5bdd9ba9cb4f.jpg)
A cápaszerű hajótesttel és uszonnyal, valamint a Ferrari ikonikus élénkvörös színével készült hidroplán hasonlít a korszak Ferrari közúti és versenyautóira is. Az 1952-ben épült jármű neve Ferrari XI Arno, az eredetileg tervezett 385 lóerős, a Ferrari 375-ös 4.5L V12-es motorja helyett, végül egy még erősebb, versenyre előkészített Grand Prix motor került bele. Így 550–600 lóerő lehetett a motor teljesítménye.
A rendkívüli versenycsónakot 2012-ben az RM Sotheby’s aukciósház árverésén a mostani ár töredékéért, 868 ezer euróért (310 millió forint) már eladták egyszer. Úgy látszik, most a tulajdonosa sokat akar keresni rajta, mert az eladó képviselője a Business Insidernek elmondta, hogy 12 millió dolláros (3 és félmilliárd forintos) kikiáltási ára van a sebességrekorder hajónak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
![](https://cdn.hvg.hu/img/partolo_tagsag/HVG_hetilap_2_ho_50_off_kampany_03_640x360.png)